خبرگزاری کار ایران

کاندیدای جوان خواستاران تحول:

اتاق می تواند نقش موثری در کاهش رکود داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۴۳۵

اتاق بازرگانی به عنوان پیشانی اقتصاد کشور و مشاور قوای سه گانه می بایست با اتخاذسیاستهای مختلف وکارساز،اقدامات عملی لازم را برای حمایت ازتمامی صنایع مختلف انجام دهد.

عضواتاق بازرگانی با اشاره به اینکه اتاق می تواند نقش استراتژیک درتخفیف اثرات ضربه های ناشی از رکود به صنایع مختلف وازجمله صنعت ساختمان داشته باشد اظهارداشت:مذاکره با هیات های تجاری خارجی وتعامل سازنده با سازمانهای بین المللی ونیزرایزنی با مسوولان دولتی به منظورتسهیل درتنظیم مقررات ساختمان ازجمله اقدامات موثری است که اتاق می بایست درجهت حمایت ازصنعت ساختمان انجام دهد.

مرتضی هداوندی در گفت و گو با ایلنا گفت: اتاق بازرگانی به عنوان پیشانی اقتصاد کشور  و مشاور قوای سه گانه می بایست با اتخاذسیاستهای مختلف وکارساز،اقدامات عملی لازم را برای حمایت ازتمامی صنایع مختلف انجام دهد.

وی بااشاره به نقش مهم صنعت ساختمان در اقتصاد کشوروضرورت حمایت اتاق ازاین صنعت به منظورتحرک بخشی به اقتصاد کشوربه روشهای تولید مسکن درکشورهای پیشرفته اشاره کرد و گفت: درحال حاضر درکشورهای پیشرفته تولید مسکن به روش صنعتی سازی ودرقالب انبوه سازی صورت می گیرد واغلب این کشورها به این نتیجه رسیده اند که مسکن باید به صورت استاندارد تولید شود.

هداوندی بااشاره به اینکه چنین رویه ای درمورد کشورما مصداق ندارد ادامه داد: تولید مسکن درکشورما با روشهای سنتی وبه صورت خرده سازی توسط افراد غیرمتخصص صورت می گیرد که درنتیجه چنین فرآیندی، واحدهای ساختمانی به صورت غیراستاندارد عرضه می شود.

وی درادامه سپس به نقش بارز اتاق بازرگانی در ارتقای صنعت ساختمان اشاره کرد وگفت: تقویت مذاکرات بین المللی با هیات های خارجی به منظورتسهیل در واردات فن آوری های نوین ساختمانی ونیزبرقراری تعامل مطلوب با نهادهای تصمیم گیر جهت وضع قوانین کارآمد،ازجمله راهکارهای موثردرارتقای صنعت ساختمان است.

هداوندی درعین حال با اشاره به مسوولیت اتاق بازرگانی درجهت ترویج دانش فنی صنایع مختلف گفت: یکی ازوظایف اصلی اتاق که درقانون ذکرشده است آموزش و ترویج دانش درصنایع مختلف است.

عضواتاق بازرگانی بااشاره به اینکه الگوپذیری از صنایع موفق وبه روزدنیاونیزتسهیل ورود فن آورهای به جای کالا برای تقویت بخش مسکن ازجمله اقداماتی است که اتاق برای حمایت از بخش ساختمان می بایست انجام دهد تاکید کرد:بسیاری ازاعضای اتاق، مفهوم تجارت راصرفا منحصربه تجارت کالا می دانند این درحالی است که تجارت فن آوری ودانش فنی نیزازجمله تجارت های مهم است که اتاق می بایست درجهت عملیاتی کردن آن اهتمام جدی کند.

وی ادامه داد: بااین رویکرد می بایست شرایطی فراهم شود که دربخش ساختمان به جای وارد کردن محصولات تمام شده کالاهای مورد نیازبخش مسکن،دانش فنی آن وارد شود.

عضواتاق بازرگانی با اشاره به اینکه ورود اتاق به حوزه صنعت ساختمان به صورت فرمالیته بوده است گفت: دعوت از هیاتهای تجاری محدود ونیزبرگزاری نمایشگاههای بین المللی ازجمله اقدامات محدود وفرمالیته اتاق برای حمایت از بخش مسکن بوده است.

وی با اشاره به اینکه درسالهای اخیربه خاطربحران های اقتصادی بسیاری از صنایع آسیب دیده اند اظهارداشت: حمایت از بخش مسکن صرفا به تامین مالی وافزایش وام خرید یا ساخت محدود نمی شود وتامین فن آوریهای نوین ونیزواردات دانش فنی ازجمله اقدامات ضروری  است که می تواند به صنعت ساختمان کم کند.

هداوندی گفت: یکی ازاقدامات موثراتاق برای حمایت از بخش مسکن تعامل با نهادهای قانونگذارونهادهای حاکمیتی است ودراین زمینه هم  اتاق ورود جدی نداشته است چرا که محوراصلی دغدغه های اتاق صرفا مالی بوده است ونمایندگان دغدغه فنی ونیزقانونگذاری نداشته اند.

عضواتاق بازرگانی خاطرنشان ساخت: این انفعال وبی تحرکی درحالی است که اتاق می تواند نقش موثری در کاهش اثرات وضربه های ناشی ازرکود به صنعت ساختمان داشته باشد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز