خبرگزاری کار ایران

تولید روزانه نفت قطر به ٦٧٤ هزار بشکه کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۱۶۸

بانک ملی قطر اعلام کرد که تولید نفت این کشور در ماه ژانویه امسال به ٦٧٤ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روزنامه گالف تایمز، آمارهای جدید نشان می دهد که ضعف اقتصاد جهانی سبب شد تا تولید نفت قطر در ماه ژانویه امسال به ٦٧٤ هزار بشکه در روز کاهش یابد.

بنابر اعلام بانک ملی قطر (کیو ان بی)، "توسعه دوباره طرحها" باید روند افزایش تولید را تثبیت کند.

شرکت قطر پترولیوم (کیو پی) در حال اجرای برنامه توسعه ای مجدد برای "تثبیت تولید" در میدانهای نفتی خود است.

بنا بر اعلام بانک ملی قطر، این "سرمایه گذاری کلان" در میدانهای نفتی قدیمی باید "کاهش بیشتر" تولید نفت این را محدود کند.

این بانک اعلام کرد که قیمت نفت قطر در ماه ژانویه گذشته به دلیل تقاضای ضعیف جهانی کاهش یافت.

اقتصاد راکد منطقه یورو، رکود اقتصادی ژاپن و کندی توسعه در بازارهای نوظهور به ویژه چین سبب ضعف تقاضا برای مواد هیدروکربوری و مازاد عرضه نفت که در حال فشار روی قیمتهای جهانی نفت است، شده است.

بانک ملی قطر پیش از این، در "دورنمای اقتصادی سال ٢٠١٥ قطر" اعلام کرد که با وجود افت تولید نفت به دلیل میدانهای نفتی قدیمی، پروژه برزن این کشور احتمال دارد رشد بخش هیدروکربوری آن را به همره داشته باشد؛ بخش هیدروکربوری قطر شاید امسال ٠,٨ درصد، سال ٢٠١٦ میلادی ١.٨ درصد و سال ٢٠١٧ میلادی ١.٩ درصد رشد داشته باشد.

انتظار می رود که درآمدهای کم هیدروکربوری و افزایش هزینه های سرمایه ای قطر، کسری ٢,٢ درصدی تولید ناخالص داخلی در سال ٢٠١٥، ٣.٤ درصدی در سال ٢٠١٦ و ٣.٧ درصدی در سال ٢٠١٧ را به همره داشته باشد.

انتظار می رود که درآمدهای هیدروکربوری قطر با افت قیمتهای نفت و تولید این ماده کاهش یابد؛ اما بخشی از این افت با درآمدهای غیرنفتی جبران می شود.

درآمدهای نفت و گاز در قطر در سال ٢٠١٢ میلادی ٥٨ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل داد. قطر به عنوان یکی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هم اکنون بزرگترین صادرکننده ال ان جی دنیاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز