خبرگزاری کار ایران

نسرین فقیهی در گفتگو با ایلنا عنوان کرد:

شفاف سازی در اتاق با حضور رسانه ها

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۰۷۷

کاندیدای گروه خواستاران تحول در هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی گفت: اقتصاد کشور ما بیمار است و با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی می­توان به این نتیجه رسید که اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی در انجام وظیفه وظایف خود موفق نبوده است.

نسرین فقیهی عضو گروه خواستاران تحول در مورد استفاده دیگر گروه­ها از شعار­ها و برنامه­ های گروه خواستاران تحول، گفت: شعارهای منتخب هر گروه نشان دهنده­ آرمان­ ها و اهداف آنان است. باید دقت داشت که شعارهای تبلیغاتی با چه هدفی ارائه می­ شوند. مسلماً با مطالعه سوابق کاندیداها می­ توان به درستی یا نادرستی شعارها پی­ برد. استفاده دیگر گروه­ ها و ائتلاف­ ها از شعار خواستاران تحول نشان دهنده­ انتخاب درست و منطقی اهداف این گروه است.

فقیهی در خصوص ضرورت وجود اتاق بازرگانی، توضیح داد: فلسفه وجودی اتاق بازرگانی برای کمک به توسعه اقتصادی کشور وتسهیل فعالیت بازرگانان از طریق ارائه پیشنهادات به کمیسیون­ های تخصصی و همچنین قوای سه گانه در جهت حمایت بخش خصوصی و اثرگذاری در مصوبات قانونی دولت و مجلس است.

این فعال اقتصادی بخش خصوصی ادامه داد: همچنین ارائه تسهیلات و کمک­های فنی و اقتصادی با همکاری سازمان سرمایه گذاری، تلاش برای جذب سرمایه گذاری خارجی از دیگر وظایف اتاق بازرگانی است که می­ تواند به وسیله آن در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد.

وی ضمن تاکید بر نقش زنان در فعالیت های اقتصادی، گفت: در بند 30 اساسنامه اتاق بازرگانی بر فعالیت زنان بازرگان تاکید شده و توانمند سازی زنان در انجام امور تجارت بین­ الملل در راستای توسعه اقتصادی کشور مورد توجه قرار گرفته است. همچنین بحث شفاف سازی در اقدامات اتاق که حضور مطبوعات و رسانه­ ها را می­ طلبد که البته از جمله مواردی است که در بند 33  که به آن اشاره شده است.

این کاندیدا اتاق بازرگانی تاکید کرد: اقتصاد کشور ما بیمار است و با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی می­ توان به این نتیجه رسید که اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی در انجام وظیفه وظایف خود موفق نبوده است. تدوین برنامه های بلند مدت وکوتاه مدت، تدوین اهداف و استراتژی ها در اتاق، انجام فعالیت براساس برنامه های مصوب راهی برای کاهش درصد آزمون وخطا و به حداقل رساندن آن در اقتصاد کشور است.

وی در توضیح نقش اتاق بازرگانی بر توسعه بخش خصوصی، گفت: بخش خصوصی موتور محرک توسعه اقتصادی است و اتاق بازرگانی نهادی پر سابقه وریشه دار در این مورد است که از آن به عنوان پارلمان بخش خصوصی یاد می­ شود. این نهاد در سایر کشور­های دنیا تاثیر بسزایی بر شاخصهای اقتصادی یک کشور دارد و بخش خصوصی را در حوزه اقتصاد هدایت می­ کند .

وی در خصوص نقش اتاق بازرگانی بر اقتصاد ایران، عنوان کرد: درکشور ما اتاق‌های بازرگانی اگرچه از سابقه‌ای بیش از صد سال فعالیت برخوردار است، اما به ‌جز در دوره آخر، که با تغییر ترکیب بخشی از نمایندگان و حضور صنعتگران و کارآفرینان در کنار طیف سنتی همراه شد، در زمان­های دیگر پیگیر مطالبات دیگر بوده و کمتر پیگیر نقش ملی خود به‌عنوان تشکل بالادستی بخش خصوصی بوده است.

فقیهی در پایان تاکید کرد:  حضور فعالان بخش خصوصی در انتخابات18 اسفند، می­ تواند به انتخاب ترکیب متنوعی از کارآفرینان و صنعتگران وکارشناسان معدن، بازرگانی و کشاورزی کمک کند تا علاوه بر پیگیری مطالبات صنفی اعضا، پیگیری وظایف ملی و کلان اتاق که در ماده یک قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به آن اشاره شده بستر را برای حضور موثر نهادها و تشکل‌های بخش خصوصی فراهم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز