خبرگزاری کار ایران

تدوین راهبردهای وزارت نفت در حوزه سیستمهای اندازه گیری نفت و گاز

معاون وزیر نفت در امور مهندسی گفت: راهبردهای کلان و یکپارچه وزارت نفت در حوزه سیستمهای اندازه گیری نفت و گاز (میترینگ) در وزارت نفت در حال تدوین است.

به گزارش ایلنا، سیدعماد حسینی  در دومین همایش تخصصی آموزشی اندازه گیری هیدروکربورها در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار داشت: هم اکنون استانداردهای مورد نیاز صنعت نفت در زمینه سیستمهای اندازه گیری تحت عنوان IPS تعریف و در حوزه مهندسی، کالا و نصب تجهیزات نیز استانداردهای لازم برای این صنعت بازنگری و تدوین شده است.

وی از تلاش وزارت نفت برای ملی کردن استانداردهای موجود در صنعت نفت خبر داد و گفت: به زودی با سازمان ملی استاندارد در این زمینه تفاهمنامه ای امضا خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی گفت: با بررسی قوانین بالادستی کشور مشاهده می کنیم که وزارت نفت به عنوان نماینده حکومت اسلامی وظیفه صیانت از تولید مخازن نفت و گاز را بر عهده دارد، از این رو این وزارتخانه باید بر مباحث استاندارد سیستمهای اندازه گیری نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اهتمام ویژه ای داشته باشد.

وی همکاری با مراکز استاندارد بین المللی برای تایید صلاحیت تجهیزات صنعت نفت، ایجاد رشته های مرتبط با میترینگ در دانشگاهها و برگزاری همایشها و سمینارهای آموزشی در زمینه اندازه گیری نفت و گاز را از فعالیتهای معاونت مهندسی وزارت نفت در حوزه میترینگ اعلام کرد.

حسینی با اشاره به صحبتهای وزیر نفت در مورد گم شدن ٩ میلیارد مترمکعب گاز در سال ٩٢ گفت: با طرح این مسئله بحث میترینگ در صنعت نفت بیش از پیش اهمیت یافته و به روز رسانی این سیستمها مدنظر وزارت نفت قرار دارد.

کد خبر : ۲۵۷۵۹۷