خبرگزاری کار ایران

رئیس سندیکای صنعت برق:

سندیکای برق تبدیل به فدراسیون می‌شود

رئیس سندیکای صنعت برق گفت: مجوز ایجاد فدراسیون برق را گرفته‌ایم و سندیکای صنعت برق به فدراسیون برق تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا کلاهی در نشستی خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قیمت مواد پتروشیمی متورم است، گفت: در جلسه ای با برخی فعالین حوزه پتروشیمی داشته ایم عنوان کردند شما صنعت پتروشیمی جالبی دارید، مواد خامتان را دامپ می کنید و محصولات ساخته شده از این مواد را از چین وارد می کنید.

وی افزود: مواد اولیه در کشور ما که با رانت انرژی تولید می شوند نباید به صورت خام صادر شوند و باید جایی جلوی این خام فروشی ها را بگیریم تا انرژی ارزان به رونق تولید بینجامد.

کلاهی گفت: سود صنعت پتروشیمی در ایران 30 درصد سرمایه ثبتی است در حالی که در هیچ جای دنیا هیچ صنعتی به این اندازه سودآوری ندارد.

رئیس سندیکای صنعت برق در ادامه تصریح کرد: مجوز ایجاد فدراسیون برق را گرفته ایم و سندیکای صنعت برق به فدراسیون برق تبدیل خواهد شد.

وی درادامه به فاینانس چین و مشکلاتی که از قبل آن برای تولید بوجود آمده اشاره و اظهار داشت: پول بلوکه شده ایران در چین را با سود 9 درصد به خودمان وام می دهند و شرط این فاینانس این است که 60 درصد تجهیزات از چین وارد شود اما در واقع تمامی تجهیزات از چین وارد می شود و فقط کار ساخت سازه در ایران انجام می شود که این مسئله در واقع به معنای تعطیلی کامل تولید داخل کشور است.

کلاهی افزود: تاکنون دو واحد پتروشیمی با فاینانس چین شروع به ساخت کرده اند، طرح های فولادی نیز در نوبت تخصیص فاینانس چین است و وزارت نیرو نیز 3 میلیارد دلار پروژه برای فاینانس چین در صف تخصیص دارد که اگر این اتفاق بیفتد فاتحه ما خوانده می شود.

کد خبر : ۲۵۷۴۷۵