خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت تاکید کرد:

جایگزینی سیاست کارمزدی به جای روزمزدی برای دکلهای حفاری

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۳۹۵

معاون وزیر نفت با تاکید بر اخلاق و کار حرفه ای در شرکتهای حفاری تاکید کرد و گفت: برای افزایش راندمان صنعت حفاری باید سیاست روزمزدی جایگزین سیاست کارمزدی در دستگاه های حفاری شود.

به گزارش ایلنا، رکن الدین جوادی در پنل مدیریت کلان و راهبردی در صنعت حفاری با اشاره به این که در صورت توافق هسته ای ایران و کشورهای ١+٥ پای سرمایه گذاران و فناوریهای تازه به صنعت نفت ایران باز می شود، گفت: قراردادهای تازه نفتی طوری تعریف می شود که سهم شرکتهای و سازندگان داخلی در حوزه حفاری در پروژه های صنعت نفت به خوبی در نظر گرفته شود، البته فعالان این حوزه نیز باید کمیت و کیفیت کار خود را افزایش دهند.

وی بر تشکیل کارگروههای برای عارضه یابی در صنعت حفاری و تعریف رابطه تازه کارفرما با شرکتهای حفاری پس از برگزاری دومین کنگره ملی صنعت حفاری تاکید کرد.

سرمایه گذاری سالانه ١٦ میلیارد دلاری ایران در صنعت نفت

محمد جواد عاصمی پور، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعت نفت نیز در این مراسم با بیان این که بر اساس بررسیهای صورت گرفته در آژانس بین المللی انرژی برای تامین پایدار انرژی در جهان در سالهای ٢٠١٥ تا ٢٠٣٠ سالانه باید ٣٢٨ میلیارد دلار در زمینه نفت و گاز سرمایه گذاری صورت گیرد، گفت: ایران باید با سرمایه گذاری سالانه حداقل ١٦ میلیارد دلار تا پایان سال ٢٠٣٠ بیش از هفت درصد از بازار جهانی نفت را پوشش دهد.

وی با اشاره به مشکلات و موانع موجود در صنعت نفت به سبب وجود تحریمهای بین المللی گفت: مدیریت کنونی این صنعت بسیار دشوار تر از مدیریت این صنعت در دوران جنگ تحمیلی است، از این رو مدیران ارشد صنعت نفت باید با مدیریت بحران و تدبیر این صنعت را به اهداف از پیش تعیین شده برساند.

راندمان پایین دکلهای حفاری در ایران

بر اساس این گزارش عبدالحمید دلپریش، مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران نیز در این مراسم با اشاره به سهم بالایی هزینه های حفاری در توسعه میدانهای نفتی و گازی گفت: هم اکنون یکی از چالشهای موجود در این زمینه کاهش راندمان دکلهای حفاری در ایران است.

وی با اشاره به فعالیت حدود ١٣٠ دکل حفاری دریایی و خشیکی در صنعت نفت ایران، گفت: هم اکنون شرکت ملی نفت ایران به عنوان کارفرما انتظار دارد حداقل راندمان دکلهای حفاری در کشور حفاری چهار حلقه چاه در سال باشد، این درحالی است که هم اکنون این راندمان حدود ٢ حلقه چاه در سال است.

دلپریش میانگین هزینه حفاری چاه های توسعه ای، اکتشافی و تعمیری در ایران را  بیش از ١٠ میلیون دلار دعلام کرد و گفت: هم اکنون سالانه باید برای حفظ میزان تولید نفت و گاز در خشکی و دریا حدود ٧ میلیارد دلار هزینه شود، اما هم اکنون این میزان کمتر از سه میلیارد دلار است.

وی با اشاره به احتمال توافق هسته ای ایران و کشورهای ١+٥ و حضور دوباره شرکتهای و سرمایه گذاران خارجی در صنعت نفت ایران گفت: هم اکنون قوانین زیادی برای حمایت از شرکتهای داخلی وجود دارد، اما این موضوع سبب نمی شود که شرکتهای داخلی به ارتقا خود فکر نمی کنند.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با بیان این که تا پایان برنامه ششم توسعه صعن نفت نیاز به ١٥٠ تا ١٨٠ دکل حفاری خشکی و دریایی نیاز دارد، گفت: با توجه به برنامه های پیش بینی شده در زمینه تولید نفت و گاز پیش بینی می شود در عرصه حفاری انقلابی در سالهای آینده ایجاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز