خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران :

میوه شب عید استان تهران در ۵۰۰ مرکز عرضه می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران با بیان اینکه کار مراکز توزیع میوه از روز شنبه ۲۳ اسفند آغاز می‌شود، افزود: امسال دو برابر سال گذشته در استان میوه توزیع می‌شود/ نظارت بر قیمت سیب و پرتقال بر عهده ستاد تنظیم بازار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: 500 مرکز عرضه مستقیم میوه شب عید در استان تهران از روز شنبه 23 اسفند فعال می شود.

به گزارش ایلنا، سید محمد موسوی با اشاره به اینکه تاکنون 3700 تن پرتقال از سردخانه های مازندران و جیرفت به استان تهران حمل شده است ، افزود: روزانه 300 تا 500 تن پرتقال وارد استان تهران می شود که برای عرضه مستقیم و تأمین میوه شب عید شهروندان تهرانی به مراکز توزیع ارسال می کنیم.

وی گفت : 1500 تن سیب در سردخانه های استان تهران آماده ارسال به مراکز توزیع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: امسال حدود 2 برابر سال گذشته در استان تهران میوه توزیع خواهد شد.

موسوی گفت: با هماهنگی اتاق اصناف کشور و سازمان مرکزی تعاون روستایی، نظارت دقیق تری بر توزیع و قیمت گذاری در مراکز عرضه میوه خواهد شد.

وی افزود: قیمت میوه بر اساس کیفیت آن تحت نظارت و کنترل ستاد تنظیم بازار تعیین خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: قیمت سیب و پرتقال پس از تأیید ستاد تنظیم بازار به مراکز توزیع ابلاغ می شود.

موسوی افزود: در سازمان جهاد کشاورزی استان تهران یک گروه کارشناسی بر چگونگی بسته بندی، تفکیک و روند عرضه سیب و پرتقال تا مراکز توزیع نظارت کامل دارد.

وی گفت: نظارت بر قیمت سیب و پرتقال بر عهده ستاد تنظیم بازار است و قیمت این محصولات

در مبادی ورودی مراکز عرضه نصب می شود و به اطلاع مصرف کنندگان می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تأکید کرد: عرضه میوه شب عید یک هفته پیش از آغاز سال نو آغاز می شود و تا هر زمان که نیاز باشد این مراکز فعال خواهد بود.

موسوی افزود: ناظران سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بر چگونگی نگهداری صحیح میوه ها در مراکز توزیع و عرضه نظارت دارند تا از افزایش ضایعات جلوگیری شود.

وی از مردم خواست برای مصرف بهینه و رعایت الگوی مصرف میوه را به اندازه مورد نیاز خریداری کنند تا از خراب شدن میوه جلوگیری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: برای تسهیل در خرید شهروندان تعداد مراکز عرضه در مقایسه با سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است و در شهر تهران 25 میدان میوه و تره بار شهرداری، 150 مغازه تحت پوشش اتحادیه میوه و سبزی و شهرستان های استان نیز در 20 نقطه میوه عرضه می شود.

کد خبر : ۲۵۷۰۱۲