خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

اجرای طرح کنترل مکانیزه حمل بار جاده‌ای خطر قاچاق برای قاچاقچیان را افزایش داده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۷۳۲

شناسایی خلاءهای حوزه حمل و نقل در زمینه دسترسی به شرکت های حمل و نقل، اجرای مقررات و ایفای حقوق دولت در زمینه بارنامه و کشف نمونه های مهم تخلف و قاچاق از جمله نتایج مثبت اجرای این طرح است.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اجرای آزمایشی طرح کنترل مکانیزه حمل بار جاده‌ای در محورهایی از استان قم و اصفهان در سطح محدود خواستار آمادگی دستگاه ها و رفع تمامی موانع، برای اجرای کامل طرح طی ماه های آتی در کل کشور شدند.

به گزارش ایلنا، حبیب الله حقیقی در جلسه‌ای که با حضور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مسوولان وزارت اطلاعات و با هدف پیگیری اجرای مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد، بر اهمیت انضباط بخشی به حوزه حمل و نقل و بهره‌گیری از سامانه‌های مکانیزه و هوشمند در این رابطه، به عنوان راهکار اساسی در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تاکید کرد.

بر اساس ماده ۵ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز - دولت مکلف است به منظور پیشگیری از ارتکاب قاچاق و شناسایی نظام‌مند آن با پیشنهاد ستاد و پس از ابلاغ رئیس‌جمهور سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند جدید مورد نیاز جهت نظارت بر فرآیند واردات، صادرات، حمل، نگهداری و مبادله کالا و ارز را ایجاد و راه‌اندازی کند.

وی افزود: شناسایی خلاءهای حوزه حمل و نقل در زمینه دسترسی به شرکت های حمل و نقل، اجرای مقررات و ایفای حقوق دولت در زمینه بارنامه و کشف نمونه های مهم تخلف و قاچاق از جمله نتایج مثبت اجرای این طرح است.

حقیقی با بیان اینکه هیچ طرحی جامع و مانع نیست، اظهار کرد: نمی‌توان گفت سامانه‌های مورد نظر، لزوماً تمام تخلفات و مصادیق قاچاق را پوشش می‌دهد؛ اما خطر قاچاق را برای متخلفین و قاچاقچیان افزایش داده و در عین حال برای آنانی که فعالیت سالم اقتصادی دارند تسهیلاتی را فراهم می‌آورد.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطر نشان کرد: اجرای چنین طرح هایی موجب استیفای بهتر حق و حقوق دولت و در نتیجه لازم است تا دستگاه‌های ذیربط هماهنگی و اهتمام بیشتری برای اجرای طرح کنترل مکانیزه ناوگان بار جاده‌ای از خود نشان دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز