خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان قطارشهری شهرداری اصفهان:

دولت بیش از ۵۵ درصد بودجه امسال مترو را اختصاص داده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۷۴۳

دولت بیش از ۵۵ درصد بودجه امسال مترو را اختصاص داده است که از ۹۳ میلیارد تومان، بیش از ۵۱ میلیارد تومان آن ختصاص داده شد و پیش بینی می شود تا آخر سال، ۱۰۰ درصد این بودجه اختصاص یابد.

مدیرعامل سازمان قطارشهری شهرداری اصفهان گفت: وزارت کشور برای موضوعات مربوط به قطار شهری، متولیان متعددی قرارداده به طوری که اصل موضوع مترو فراموش شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، جواد شعرباف با اشاره به اینکه برای مترو شرکت مادر تخصصی، اتحادیه قطار شهری، سازمان همیاری‌ها شهرداری‌ها و غیره تصمیم گیری می‌کنند، اذعان داشت: باید برای امور مربوط به مترو، به هر کدام از این دستگاه‌ها متصل شویم.

وی به بند ق تبصره ۲ قانون بودجه اشاره و تصریح کرد: برای این خط ۲۰ کیلومتر طول دارد که تاکنون۸۰ درصد آن پیشرفت فیزیکی داشته و فقط احداثدو ایستگاه میدان امام حسین(ع) و انقلاب باقی مانده است. اختصاص ۱۰۰ میلیارد دلار اعتبار برای مترو کلان شهر‌ها مشخص نیست به کدام نهاد رجوع کنیم و با توجه به پیگیری‌های متعدد هنوز نتیجه داده نشده لذا این موضوع را‌‌ رها کردیم چرا که به نظر می‌رسد شوخی بیش نبوده است.

مدیرعامل سازمان قطارشهری شهرداری از خط اول مترو شمال - جنوب این کلان شهر سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: این خط ۲۰ کیلومتر طول دارد که تاکنون۸۰ درصد آن پیشرفت فیزیکی داشته و فقط احداثدو ایستگاه میدان امام حسین(ع) و انقلاب باقی مانده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی احداثایستگاه انقلاب بزودی خبرداد و گفت: چند ماهی است احداثایستگاه مترو میدان امام حسین(ع) شروع شده است.

شعرباف با بیان اینکه ۱۰ کیلومتر از خط اول مترو اصفهان، آماده بهره برداری است، ادامه داد: این خط از ایستگاه پاسداران تا میدان ۲۵ آبان آماده جابه جایی مسافر است اما واگن به اندازه کافی نداریم و فقط یک رام شامل ۵ واگن در این خط وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی مترو، واگن‌ها باید ۲۰ هزار کیلومتر را به صورت آزمایشی تست کند، ادامه داد: لازم است حداقل سه رام در ۱۰ کیلومتر خط اول قرار گیرد اما با این وجود آذرماه سال جاری به صورت آزمایشی این خط تا عید نوروز به صورت رایگان اقدام به جابه جایی مسافر می‌کند.

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری با بیان این مطلب که ۱۲۰۰مسافر در یک رام می‌توانند جابه جا شوند، اذعان داشت: لازم است برای فاز اول خط یک مترو، حداقل سه رام واگن وجود داشته باشد، در غیر این صورت مسافران باید نیم ساعت برای رسیدن مترو معطل بمانند.

وی با اشاره به اینکه دولت بیش از ۵۵ درصد از بودجه امسال مترو را اختصاص داده است، تصریح کرد: از ۹۳ میلیارد تومان بیش از ۵۱ میلیارد تومان آن را دولت اختصاص داده و پیش بینی می‌شود تا آخر سال ۱۰۰ درصد این بودجه اختصاص یابد.

شعرباف اضافه کرد: بودجه امسال مترو نسبت به بودجه ۱۲۳ میلیارد تومانی سلال گذشته حدود ۳۰ میلیارد تومان کمتر است.

وی از خط دوم مترو اصفهان از زینبیه تا خمینی شهر سخن به میان آورد و افزود: این خط به طول ۲۳ کیلومتر، دارای ۲۳ ایستگاه تا آخر سال برای آغاز عملیات اجرایی به مناقصه گذاشته می‌شود.

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری با بیان اینکه خط سوم مترو از میدان آزادی تا نیرو‌گاه اسلام آباد است، اضافه کرد: این خط ۹ کیلومتر است که در حال مطالعه است و قرار است به خط مترو فولاد شهرمتصل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز