خبرگزاری کار ایران

امضای توافق نامه همکاری گروه سایپا و چانگان

کد خبر : ۱۶۹۳۸۸

ایلنا: ​توافق‌نامه همکاری بین دو گروه سایپا و چانگان با موضوع سرمایه گذاری مشترک، انتقال دانش فنی و تولید مشترک خودرو، صبح امروز در حضور مهندس " غلامرضا شافعی " رئیس هیات عامل ایدرو بین مدیران ارشد دو گروه امضا و مبادله شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایدرو، توافق‌نامه همکاری بین دو گروه سایپا و چانگان با موضوع سرمایه گذاری مشترک، انتقال دانش فنی و تولید مشترک خودرو، صبح امروز در حضور مهندس " غلامرضا شافعی " رئیس هیات عامل ایدرو بین مدیران ارشد دو گروه امضا و مبادله شد.
در مراسم امضای این توافق‌نامه، مهندس شافعی با استقبال از سرمایه‌گذاری مشترک بین دو گروه سایپا و چانگان، اظهار داشت: ایران در منطقه جغرافیایی وسیعی با جمعیتی حدود ۳۵۰ میلیون نفر واقع شده که دارای بازار بزرگی است و در عین حال بجز ایران در سایر کشورهای منطقه، خودروساز قابل توجهی وجود ندارد.
وی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده، در ۱۰ سال آینده سالانه ۳ میلیون خودرو با سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور تولید و یک میلیون دستگاه آن، صادر خواهد شد.
رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به همکاری‌های موجود بین ایران و کشورهای اروپایی و آسیایی در زمینه خودروسازی تصریح کرد: ترجیح ما این است که با شرکت‌هایی همکاری کنیم که به سرمایه گذاری، انتقال دانش فنی و تکنولوژی به ایران اهتمام داشته باشند.
مهندس شافعی همچنین گفت: در سالهای اخیر، همکاری ایران و چین خصوصا در صنعت خودرو رشد قابل توجهی داشته است.
در ادامه این مراسم، آقای " لِی " مدیرعامل گروه چانگان نیز با ابراز خرسندی از حمایت های ایدرو اظهار داشت: تیم مشترکی متشکل از کارشناسان دو گروه سایپا و چانگان تشکیل خواهد شد و نحوه سرمایه گذاری در ایران و توسعه همکاری های دو شرکت در آینده را بررسی خواهند کرد.
وی امضای این قرارداد را نشانه آینده ای خوب برای همکاری ها ذکر کرد و افزود: گروه چانگان با بیش از ۶۰ میلیارد دلار فروش در سال گذشته یکی از برترین خودروسازان چین بوده و سایپا نیز شرکت بزرگی است که از حمایت ایدرو برخوردار است.
مدیرعامل گروه چانگان ضمن تشکر از حمایت های مهندس شافعی خاطرنشان کرد: همکاری سایپا و چانگان در سطح بالایی قرار دارد و مایل هستیم همکاری های مشترک خوبی را در بازار خودروی ایران شکل دهیم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز