خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

اوضاع سدهای تهران خوب نیست/ ذخیره آبی پایتخت ۲۰ درصد از پارسال کمتر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۳۱۹

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در حال حاضر حجم ذخایر مخازن حدود 640 میلیون متر مکعب است و نسبت به سال قبل که این رقم 800 میلیون متر مکعب بوده است 20 درصد کسری را شاهدیم.

محمدرضا بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره وضعیت تامین آب تهران در سال جاری اظهار داشت: امسال در تهران وضعیت بسیار خاصی را به لحاظ بارندگی داریم، دومین سال خشکسالی را پشت سرمی‌گذاریم و نسبت به سال قبل حدود 32 درصد کسری بارندگی داریم، این نشان می‌دهد وضعیت منابع آب استان مناسب نیست.

وی افزود: البته علیرغم کسری مخازن امسال جیره‌بندی و قطعی آب در تهران نخواهیم داشت، ما با تمام توان آب را تولید و وارد مدار توزیع می‌کنیم، اما در عین حال مصرف بالاست و روزانه حدود 3.5 میلیون متر مکعب مصرف داریم، بنابراین وضعیت بسیار سخت بوده و سیستم در فشار است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر حجم ذخایر مخازن حدود 640 میلیون متر مکعب است و نسبت به سال قبل که این رقم 800 میلیون متر مکعب بوده است 20 درصد کسری را شاهدیم.

وی درباره تاثیر افزایش تعرفه‌ها بر روند مصرف توضیح داد: افزایش نرخ تعرفه‌ها برای کسانی که در الگو و یا زیر الگو مصرف دارند صفر بوده یعنی هیچگونه افزایش قیمتی اعمال نشده است اما آب‌بهای کسانی که بیش از الگو مصرف می‌کنند به صورت پلکانی محاسبه می‌شود، قطعا افزایش نرخ روی مصرف بخشی از جامعه که مصرف بالایی داشتند تاثیرگذار بوده ولی به طور کامل بازدارنده نبوده است.

بختیاری درباره تغییر میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: میزان مصرف آب نسبت به سال گذشته 2 درصد منفی بوده است ولی واقعیت اینکه سال خوبی به لحاظ بارندگی نبوده و به همین دلیل میزان ذخایر مخازن سدها نسبت به سال قبل کمتر است. امسال دومین سال خشکسالی را پشت سر گذاشته‌ایم و هم اینکه مصرف همچنان بالا است و این کاهش مصرف رقم بالایی نیست که معنی‌دار باشد، اما در هر حال جلوی رشد مصرف گرفته شده است.

وی درباره تداوم روند کنونی و اوضاع تابستان سال آینده خاطرنشان کرد: نمی‌توان اوضاع آب تابستان آینده را پیش‌بینی کرد، اما واقعیت این است که زمان طراحی تولید و تامین آب باید همه سناریوها را ببینیم.

انتهای پیام/
زهرا قلی پور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز