خبرگزاری کار ایران

سخنگوی گمرک ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

روند تبادل کالا بین ایران و پاکستان عادی است/ آغاز صدور ویزا برای رانندگان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۷۵۰

سخنگوی گمرک ایران با بیان اینکه برای رانندگانی که از 20 روز گذشته دچار مشکل در اخذ روادید بودند، ویزای پاکستان صادر شده‌ است، گفت: حال حاضر روند تبادل کالا بین ایران و پاکستان عادی است.

روح‌الله لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت تردد کامیون‌های ایرانی از مرز پاکستان اظهار داشت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده و شنیده‌ها رویه اخذ روادید پاکستان برای رانندگان یک پروسه 20 روزه شده است که این روند اخذ روادید برای رانندگان از طریق کنسولگری پاکستان در زاهدان یا سفارت این کشور در تهران دنبال می‌شود اما در حال حاضر روند تبادل کالا بین ایران و پاکستان عادی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مرز میرجاوه روزانه حدود 210 کامیون ورودی و 210 کامیون خروجی تردد دارد، گفت:  این تبادل کالا عادی است و رانندگانی که دارای روادید هستند از مرز میرجاوه در حال تردد هستند و برای رانندگانی که از 20 روز گذشته دچار مشکل در اخذ روادید بودند، ویزای پاکستان صادر شده است.

سخنگوی گمرک ایران ادامه داد: همچنین برای اینکه روند حمل بار دچار وقفه نشود، صاحبین کالاها، کامیون‌های حامل بار صادراتی را در نزدیکی مرز تحویل رانندگانی که ویزا دارند، می‌دهند و محموله پس از عبور از مرز به گمرک تفتان در پاکستان تحویل می‌دهند و بار از آنجا ترانشیپمنت می‌شود و یا در صورت امکان به مقاصد نهایی ارسال می‌شود. بنابراین از لحاظ تجاری تبادل کالا و تردد کامیون‌ها به حالت عادی برگشته است.

لطیفی با بیان اینکه مشکل صدور ویزا برای رانندگان حل شده، افزود: قبلا ویزای پاکستان در زمان کمتری صادر می‌شد اما در حال حاضر فرایندبررسی و صدور ویزا به 20 روز رسیده است و رانندگان و صاحبان بار با این آگاهی می توانند برای حمل بار برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز