خبرگزاری کار ایران

یک مسئول در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

استانداران بگویند چرا سهمیه آرد عشایر را نمی‌دهند/ نحوه تخصیص آرد به عشایر رضایت‌بخش نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۵۵۴

رئیس سازمان امور عشایر گفت: مشکل اصلی ما این است که سهمیه تخصیص داده شده به عشایر را استانداران و فرمانداران هر استان و شهرستان نمی‌دهند. سازمان امور عشایر 2 سال یکبار برآورد مجددی از میزان نیاز عشایر انجام می‌دهد که اگر ضرورت آن احساس شود برای افزایش سهمیه آرد تلاش می‌کند.

عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در پاسخ به این پرسش که در خبرها آمده که سهمیه آرد تخصیص داده شده به عشایر در برخی از استان‌ها  کاهش پیدا کرده است، آیا سازمان امور عشایر در این زمینه ورود کرده و برای اصلاح این سهمیه اقداماتی انجام داده است؟ افزود: عشایر به ازای هر فرد در ماه 12 کیلو و 200 گرم سهمیه آرد دریافت می‌کنند و در سال سهمیه آرد یک خانواده 4 نفره عشایری حدود 600 کیلوگرم در سال می‌شود.

وی ادامه داد: در هر شهرستان رئیس شورای آرد و نان فرماندار آن شهرستان است و مسئول همین موضوع در استان‌ها، استانداران هستند. در بعضی از استان‌ها و شهرستان‌ها دخل و تصرف‌هایی در سهمیه آرد عشایر و روستاها انجام می‌دهند که این مسئله باعث نارضایتی آنها را به دنبال دارد؛ سهمیه مصوب آرد عشایر در شهرستان‌ها به‌درستی داده نمی‌شود و فرمانداران این شهرستان‌ها نظارت‌های کافی را در این زمینه انجام نمی‌دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: هر فرد ایرانی که عضو خانواده عشایر است یک دفترچه عشایر دارد پس تعداد و جمعیت عشایر در هر استان مشخص است پس به راحتی می‌توان میزان آرد مورد نیاز عشایر هر استان را به‌دست آورد.

به گفته پاپی‌زاده؛ سازمان امور عشایر نحوه تخصیص آرد به عشایر را رضایت بخش نمی‌داند.

رئیس سازمان امور عشایر با بیان اینکه نان قوت غالب عشایر محسوب می‌شود، تصریح کرد: در این زمینه باید استانداران و فرمانداران پاسخگو باشند که بنا به چه منطقی سهمیه آرد عشایر بنا به آنچه تصویب شده است، داده نمی‌شود.

پاپی‌زاده در پاسخ به این پرسش که سازمان امور عشایر تا چه میزان می‌تواند در اصلاح سهمیه آرد عشایر نقش ایفا کند؟ گفت: سازمان امور عشایر متقاضی دریافت آرد است و حقوق مصرف‌کنندگان را دنبال می‌کند. مشکل اصلی ما این است که سهمیه تخصیص داده شده به عشایر داده نمی‌شود. سازمان امور عشایر 2 سال یکبار برآورد مجددی از میزان نیاز عشایر انجام می‌دهد که اگر ضرورت آن احساس شود برای افزایش سهمیه آرد تلاش می‌کند.

وی در پایان با اشاره به طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، گفت: نهاده عشایر برای مصرف خرداد تحویل داده شده است تا حدودی با این نهاده تاثیرات خشکسالی‌ها را جبران کردیم اما از ماه‌های آینده عشایر باید نهاده‌ها در حوزه دام و طیور را به‌صورت آزاد تهیه کنند.

اما نعمت‌الله تقی‌زاده مدیر کل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه آرد تخصیص داده شده به عشایر در این استان کاهش پیدا نکرده است، افزود: تغییری در سهمیه عشایر ایجاد نشده است و 2 نوع کوچ درون کوچ و برون کوچ در استان داریم که برون کوچ از استان خوزستان به ما انتقال پیدا می‌کند که تا به امروز کاهشی در سهمیه آرد عشایر به ما گزارش نداده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز