خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از تحولات بازار سرمایه

شاخص کل بورس، آخرین روز کاری هفته را سبزپوش به پایان رساند/ نگاهی به پیام‌های ناظر بازار

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۵۳۰

امروز بیشترین افزایش قمیت به نمادهای ونیرو، غبهشر، غمارگ، وتوکا، والبر، واتی و اخابر تعلق داشت. بیشترین کاهش قیمت نیز به شوینده، سدشت، کفارس، کترام، غدام، کدما و شپاکسا مربوط بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز شاخص کل بورس با 8 هزار و 788 واحد افزایش به عدد یک میلیون و 564 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با 5 هزار و 565 واحد رشد به عدد 436 هزار و 793 واحد افزایش یافت.

امروز فولاد بیشترین تاثیر منفی و شپنا، رمپنا، اخابر، شبریز، شبندر و پارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند. اسیاتک، سآبیک، شپنا، شستا، خودرو، فولاد و وخارزم از پر تراکنش‌ترین نمادهای بازار امروز بودند.

برترین گروه‌های بورسی به ترتیب عبارت بودند از: خودرو، فراورده‌های نفتی، فلزات اساسی، شیمیایی، سرمایه‌گذاری‌ها، اطلاعات و ارتباطات و غذایی به جز قند.

امروز بیشترین افزایش قمیت به نمادهای ونیرو، غبهشر، غمارگ، وتوکا، والبر، واتی و اخابر تعلق داشت. بیشترین کاهش قیمت نیز به شوینده، سدشت، کفارس، کترام، غدام، کدما و شپاکسا مربوط بود.

پیام‌های ناظر بازار

بر اساس اعلام ناظر بازار، نمادهای معاملاتی ثمسکن، شلعاب، دارو متوقف شدند. در اطلاعیه مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران آمده است: «به اطلاع می رساند،در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های گروه سرمایه گذاری مسکن(ثمسکن)جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بمنظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، لعابیران(شلعاب)، کارخانجات دارو پخش(دارو)جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه بمنظور تصویب صورت های مالی و عمومی فوق العاده، متوقف خواهند شد.»

مدیریت عملیات بازار فرابورس ایران در اطلاعیه‌ای دیگر آورد: «به اطلاع می‌رساند؛ نماد معاملاتی شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی (غپآذر1) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، از طریق انجام حراج ناپیوسته بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت و با اعمال یک مرحله پیش گشایش، امروز چهارشنبه مورخ 1401/03/04 آماده انجام معامله می‌باشد. لازم به ذکر است پس از انجام حراج ناپیوسته و حذف سفارشات،‌ در صورت لزوم بازگشایی مرتبه دوم اطلاع‌رسانی می‌شود. در غیر این صورت انجام معاملات در نماد مذکور به‌صورت حراج پیوسته در دامنه مجاز قیمتی امکان‌پذیر است.»

ناظر بازار همچنین از بازگشایی نمادهای معاملاتی ددام، سخوز خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «به اطلاع می‌رساند،نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی زاگرس فارمد پارس(ددام)،سیمان خوزستان(سخوز)پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و عمومی فوق العاده مبنی بر اصلاح اساسنامه، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله می‌باشند. هم چنین ضروری است سرمایه گذاران محترم علاوه بر توجه به این موضوع، اطلاعات منتشره شده بر روی تارنمای کدال(codal.ir) و سایر عوامل موثر بر قیمت سهام را در تصمیم گیری های خود لحاظ کنند.»

رشد 168 واحد شاخص کل فرابورس

امروز شاخص کل فرابورس با 168 واحد افزایش به عدد 21 هزار و 488 واحد رسید. وسپهر، غصینو، ددانا، وهور، دماوند، آریا و خدیزل بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

ددانا، کرمان، فزر، افرا، ثرود، مدیریت و وسپهر از پر تراکنش‌ترین نمادهای فرابورس بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز