خبرگزاری کار ایران

صد درصد کالاهای خطرناک تعیین تکلیف شدند/ روش‌ نگهداری کالاها در گمرکات نادرست است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۲۴۲

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور اظهار داشت: در جلسه قبلی پس از بازدید میدانی مشخص شد ایرادات زیادی از حیث کالاهای رسوبی در انبارها وجود دارد، روش‌های نگهداری نادرست است و نیاز به خانه تکانی جدی در این حوزه داشتیم، به‌نحوی که روش‌ها و فرایندها اصلاح شود و کالاهای مانده تعیین تکلیف شوند و به اظهارنامه‌هایی که با تاخیر صادر می‌شد، سرعت بخشیده شوند

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلام‌عباس ترکی صبح امروز در بازدید از گمرک فرودگاه امام خمینی گفت: رئیس قوه قضاییه در خصوص تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در انبارهای گمرکی ‌و عمومی دستوراتی را صادر کردند و حسب مورد، این مهم را در دادستانی کل کشور و سایر دادستانی‌های کشور دنبال می‌کنیم. درباره گمرک امام خمینی، دادستان و معاون حقوق عامه ‌و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی تهران زحمات زیادی کشیدند و در نهایت مشخص شد با اشکالاتی در فرآیند نگهداری، روش‌های سنتی، غیر روزآمد و غیر هوشمند مواجه هستیم.

معاون دادستان کل کشور در ادامه تصریح کرد: تراکم کالاها از سال 90 و ماقبل آن نیز در انبارها وجود داشت. در پی بازدیدی که در روز‌ 23 فروردین امسال از انبارها داشتیم، گزارشی تهیه و همفکری انجام شد تا در تاریخی که تعیین شده است، این مشکلات برطرف شود.

ترکی افزود: در این راستا مدیریت، سه ضلع گمرک، شرکت انبارهای عمومی و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار دارد؛ البته شاید همکاران دیگری هم‌در این باره همکاری و دخالت داشته باشند. در جلسه قبلی پس از بازدید میدانی مشخص شد ایرادات زیادی از حیث کالاهای رسوبی در انبارها وجود دارد، روش‌های نگهداری نادرست است و نیاز به خانه تکانی جدی در این حوزه داشتیم، به‌نحوی که روش‌ها و فرایندها اصلاح شود و کالاهای مانده تعیین تکلیف شوند و به اظهارنامه‌هایی که با تاخیر صادر می‌شد، سرعت بخشیده شوند؛ به‌نحوی که وضعیت متعادل و قابل قبولی در انبارها حاصل شود.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور افزود: در بازدیدی که انجام شد وضعیت انبار کالاهای صادراتی مناسب بود و مراتب تقدیر و تشکر را نیز اعلام‌کردیم اما در خصوص انبار کالاهای وارداتی متاسفانه موارد متعددی از بی‌نظمی و تضییع حقوق عامه مشاهده شد که این موضوع را تذکر دادیم و قرار شد اشکالات برطرف شود.

ترکی در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص تعیین تکلیف کالاهای خطرناک دستورات لازم از دادستانی تهران صادر شده و باید کارها انجام شوند.

معاون دادستان کل کشور افزود: موضوع انبار هوشمند هم‌ تعیین تکلیف شده و اشکالات آن را باید بررسی کنند تا به نتیجه برسیم. پاسخ گمرکات پاسخ قانع کننده‌ای نبود و پاسخی که دکتر زبیری به‌طور مجمل ارائه کرد، دلالتی بر تعیین ‌ و تکلیف موضوع نداشت. مدیریت گمرک امام خمینی تغییر کرد و آقای ابوالفضل اکبرپور مسئولیت را پذیرفته‌است، گزارشی که ارائه کردند  حاکی از آن است که درباره کالاهای خطرناک به طور صد درصد تعیین تکلیف شده است.

ترکی افزود: درباره تحویل کامل کالاها به سازمان اموال تملیکی، ابهامی را در توضیحات مشاهده کردم. باید مشخص شود این کالاهای بلاصاحب و آنهایی که مشمول مقررات اموال تملیکی شده تحویل شده‌اند و یا قرار است کالاها تحویل داده شود؟ این دو‌ مورد متفاوت از هم‌ هستند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور تصریح کرد: با توضیحاتی که ارائه شد، خیلی به روند اصلاح امور خوشبین‌هستیم. اطلاعات اجمالی و توضیحاتی که مدیر کل گمرک فرودگاه ارائه کرد، نشان داد که اشکالات برطرف شده و امیدواریم که در محل نگهداری امانات مردم‌، امانتداری صحیح انجام شود. 

ترکی در پایان گفت: آنچه که مسلم است اینکه سازمان جمع آوری در تعیین تکلیف اظهارنامه‌های صادرشده بسیار عقب است که باید سریعا پیگیری شود.

وی افزود: همچنین نظم ظاهری و چیدمان کالاها هم بسیار حائز اهمیت است که باید انجام شود و باید با هم‌افزایی بین نهادها بدون ورود ویژه دادستانی کارها روی ریل بیفتید و به طور منظم انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز