خبرگزاری کار ایران

اخذ آخرین فهرست سموم ثبت شده روی محصولات

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۴۵۴

مدیر کل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زا از اخذ آخرین فهرست سموم ثبت شده و حد مجاز باقیمانده آنها روی محصول، از کشور روسیه خبر داد.

 به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات کشور،  اکبر آهنگران گفت: با توجه به قوانین جدید روسیه در رابطه با واردات محصولات گیاهی به آن کشور و از جمله الزام در کاربرد صرفا سموم ثبت شده و مورد قبول در روسیه برای محصولات صادراتی به آن کشور، به منظور حفظ بازار صادراتی و تداوم صادرات به آن کشور، با پیگیری هایی که از طرف روسی انجام شد، آخرین فهرست سموم ثبت شده و حد مجاز باقیمانده آنها روی محصول، از کشور روسیه اخذ گردید. 

آهنگران به تطبیق فهرست سموم مجاز روسیه با فهرست سموم مجاز در ایران روی محصولات اشاره کرد و افزود:  به منظور آگاهی رسانی و فراهم شدن امکان توصیه سموم برای کنترل آفات در زمان داشت محصولات تولیدی به قصد صادرات به کشور روسیه، با تلاش کارشناسان دفتر پیش آگاهی و کنترل آفات سازمان حفظ نباتات، تطبیق فهرست سموم مجاز روسیه با فهرست سموم مجاز در ایران روی محصولات انجام گردید.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای هشت محصول عمده صادراتی به روسیه، فهرست تطبیقی تهیه و برای بهره برداری تولیدکنندگان  و کارشناسان، به استانها ارسال گردید.

مدیر کل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت زای سازمان حفظ نباتات کشور در پایان بر استفاده کلیه تولید کنندگان محصولات کشاورزی با هدف صادرات به کشور روسیه از سموم مورد نظر را از فهرست سموم تطبیقی تهیه شده در سازمان حفظ نباتات تاکید کرد و اظهار داشت:  تولیدکنندگان محصولات گیاهی که قصد صادرات به کشور روسیه را دارند ضروری است برای کنترل آفات در زمان داشت محصول، با نظر کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک های گیاهپزشکی در استانها، صرفا سموم مورد نظر را از فهرست سموم تطبیقی که تهیه شده است انتخاب و استفاده نمایند و در این رابطه دوره کارنس هر سم انتخابی با فاصله زمانی تا برداشت محصول باید به طور ویژه مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز