خبرگزاری کار ایران

ترکیه ادعای مالکیت قطر بر کانال استانبول را رد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۳۰۶

وزیر محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیمی ترکیه روز جمعه اخبار منتشر شده از سوی احزاب مخالف ترکیه مبنی بر تصرف پروژه کانال جدید استانبول توسط سرمایه گذاران را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین؛ مراد کوروم وزیر محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیمی ترکیه روز جمعه اخبار منتشر شده از سوی احزاب مخالف ترکیه مبنی بر تصرف پروژه کانال جدید استانبول توسط سرمایه گذاران را تکذیب کرد.

به گزارش رسانه‌های ترکیه، وی گفت: ادعاهای مخالفان در مورد تصرف پروژه کانال استانبول توسط سرمایه گذاران قطری بی‌اساس است.

وی افزود: قطری‌ها تنها 157 هزار متر مربع از کانال استانبول را خریداری کردند.

وی خاطرنشان کرد: درصد خریداری شده توسط خارجی‌ها از فضای ذخیره موجود برای فروش از پروژه کانال استانبول که بالغ بر 330 میلیون متر مربع است 0.35 درصد است که قطری‌ها تنها 0.00045 درصد آن را خریداری کرده‌اند.

پروژه کانال آب استانبول همانطور که توسط ترک‌ها توصیف شده است پروژه عصر در نظر گرفته می‌شود و یکی از بزرگترین پروژه هایی است که در تاریخ جمهوری ترکیه تکمیل شده است.

این کانال یکی از پروژه‌های پیشرو و دوستدار محیط زیست به حساب می‌آید که توسط رئیس جمهور رجب طیب اردوغان در زمان نخست وزیری در سال 2011 اعلام شد.

این کانال به موازات تنگه بسفر خواهد بود که به استانبول به طور خاص و ترکیه به طور کلی اهمیت زیادی می دهد زیرا دریاهای "سیاه" و "مرمره" را به هم متصل می‌کند.

برنامه ریزی شده است که این کانال روزانه 160 کشتی را در خود جای دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز