خبرگزاری کار ایران

امروز صورت گرفت؛

روسیه صادرات گاز به فنلاند را متوقف کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۲۸۸

این اقدام پس از آن صورت گرفت که شرکت انرژی دولتی فنلاند نتوانست درخواست پرداخت روبلی مسکو را رعایت کند

به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ اپراتور سیستم گازی فنلاند «گازگرید فنلاند» اعلام کرد که روسیه تحویل گاز طبیعی به فنلاند را پس از اینکه عمده‌فروش دولتی گازوم نتوانست پرداخت مورد نیاز را به روبل انجام دهد، متوقف کرده است. 

در این بیانیه آمده است : « واردات گاز از طریق نقطه ورودی ایماترا متوقف شده است.

اوایل این هفته، Gasum اعلام کرد که با طرح جدید پرداخت گاز روسیه بر اساس روبل مطابقت نخواهد داشت.

فنلاند اکثریت قریب به اتفاق گاز طبیعی خود را از روسیه وارد می‌کند، اما این سوخت تنها حدود 5 درصد از مصرف انرژی کشور را تشکیل می‌دهد.

طبق گزارش رسانه‌ها با استناد به آمار رسمی، نزدیک به 30 درصد انرژی اولیه در فنلاند از سوخت‌های چوبی، 22.5 درصد از نفت و 19 درصد از انرژی هسته‌ای تامین می‌شود.

روسیه در سال 2020 حدود 1.61 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به فنلاند عرضه کرد و در سال گذشته این رقم به 1.8 میلیارد متر مکعب رسید. همچنین فنلاند دارای دو پایانه گاز طبیعی مایع در پوری و تورنیو با ظرفیت کل 0.65 میلیارد متر مکعب در سال است.

به گفته تحلیلگران، فنلاند برای جایگزینی کامل گاز روسیه، باید به طور کامل از زیرساخت‌های انرژی موجود خود استفاده کند، زیرا این کشور نوردیک ظرفیت ذخیره سازی گاز زیرزمینی خود را ندارد.

شرکت دولتی Gasum می‌گوید برای توقف عرضه روسیه آماده است. فنلاند امیدوار است که گاز استونی را از طریق خط لوله گاز Balticconnector در طول تابستان دریافت کند.

گزارش‌های رسانه‌ها همچنین می‌گویند که استونی و فنلاند هر دو قصد دارند تا پاییز آینده یک ترمینال شناور برای دریافت گاز طبیعی مایع (LNG) اجاره کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز