خبرگزاری کار ایران

ورود گسترده ایران و کوبا به بازارهای یکدیگر

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۷۴۸

قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: مقدمات ارتباطات گسترده میان ایران و کوبا در حال فراهم شدن است و دو کشور توافق کردند بازارهای خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد صادق مفتح ادامه داد: حوزه بهداشت، انتقال دانش دارو و همکاری در زمینه ساخت انواع واکسن و دارو و همچنین کشاورزی و انتقال تجربیات در این حوزه و توسعه مبادلات بین‌المللی و روابط خارجی از زمینه‌های همکاری میان دو کشور است.

وی افزود: برای توسعه روابط اقتصادی و همچنین روابط صنعتی و کشاورزی، نقشه راه همکاری‌های دو جانبه تدوین خواهد شد.

قائم‌مقام وزیر صمت ر امور بازرگانی درباره نقش‌آفرینی بخش خصوصی، توضیح داد: از سمت ایران، اهتمام دولت بر این است که بخش خصوصی به خدمت گرفته شود و دولت و ارگان‌های دولتی تنها زمینه‌ساز باشند.

مفتح با بیان این‌که اولویت کار ما این است که تمام همکاری‌ها از، سوی بخش خصوصی انجام شود، ادامه داد: تأکید وزارت صمت انجام همکاری‌ها با تکیه بر بخش خصوصی است، بنابراین نقش دولت حداقلی و حمایتی بوده و قسمت اجرایی کار با بخش خصوصی خواهد بود.

وی با بیان این‌که ما و کوبا در زمینه همکاری‌ها و تبادلات اقتصادی وجوه مشترک فراوانی داریم، گفت: کوبا در زمینه بهداشت و داروسازی یکی از کشورهای پیشرو در دنیا است و صنایع دارویی کوبا به ویژه واکسیناسیون پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی یادآور شد: ایران نیز در زمینه‌های صنعتی، توسعه کشاورزی، پتروشیمی، نفت و مشتقات نفتی و تجهیزات، دانش بسیار خوبی دارد.

مفتح با بیان این‌که بخش‌هایی از این برنامه‌ها عملیاتی شده است، عنوان کرد: در زمینه واکسن، محصولات کشاورزی، مبادلات تجاری، بانکی و گمرکی، همکاری‌های مشترک شکل گرفته و باید توسعه یابد که در کمترین زمان ممکن، انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز