خبرگزاری کار ایران

پیگیری تصویب موافقت‌نامه حمل و نقل دریایی ایران و عمان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۰۲۹

معاون وزیر و‌ رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با وزیر حمل و‌ نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات سلطنت عمان بر توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی در راستای تسهیل تجارت دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از سازمان توسعه تجارت ایران،  علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با سعید بن حمود المعولی، وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات سلطنت عمان دیدار کرد و‌ در این دیدار طرفین بر ضرورت توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه حمل و نقل دریایی و همچنین ترانزیت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تاکید کردند.
 
در این دیدار مقرر شد ج. ا. ایران و سلطنت عمان بررسی همکاری‌های بلندمدت و مشترک در این زمینه را در دستور کار خود قرار دهند و پیگیری‌های لازم به منظور اجرایی کردن اهداف در این حوزه و در راستای منافع دو کشور را داشته باشند.
      
همچنین مقرر شد یک کارگروه مشترک حمل و نقل دریایی بین دو کشور برگزار شود و راهکارهای فنی، مطالعات و بررسی‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد.
 
در این راستا مقرر شد پیگیری تصویب موافقت‌نامه حمل و نقل دریایی امضا شده در دستور کار دو کشور و‌ همچنین این پیشنهاد همکاری در دستور کار دیدار روسای  ج. ا. ایران و سلطنت عمان قرار گیرد.
 
گفتنی است در آستانه سفر رئیس ج. ا. ایران به عمان، علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در راس هیاتی بلندپایه تجاری، بازاریابی متشکل از ۳۰ شرکت خصوصی، نمایندگان سازمان بنادر و صندوق ضمانت صادرات روز دوشنبه وارد این کشور شد و مورد استقبال مقامات عمانی از جمله مدیرکل تجارت وزارت صنایع، بازرگانی و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان و همچنین علی نجفی خوشرودی، سفیر ج. ا. ایران در مسقط قرار گرفت.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز