خبرگزاری کار ایران

عذرخواهی دولت ارمنستان از رانندگان ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۴۸۹

وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌ ارمنستان اظهار داشت: از تمام رانندگانی که در مسیر ترانزیتی جایگزین ایران – آذربایجان در کشور ارمنستان عبور می‌کنند عذرخواهی می‌کنم چراکه در حال حاضر این مسیر استاندارد نیست و در مقاطعی دچار پیچ‌هایی است که ما به دنبال حذف این پیچ‌ها و استانداردسازی مسیر جایگزین برای کامیون‌های ایرانی هستم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، گنل سانوسیان در حاشیه دیدار با وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ارمنستان برای تکمیل کریدور شمال- جنوب بسیار علاقه‌مند است، اظهار داشت: تکمیل این کریدور نه تنها می‌تواند باعث ارتقاء ارتباط ایران و ارمنستان شود بلکه در ترانزیت بین‌المللی هم موثر است.

وی افزود: دولت ارمنستان تکمیل کریدور شمال- جنوب را اولویت برنامه‌های خود می‌داند و به طور سریع در حال انجام این پروژه است به طوری که در حال ساخت زیرساخت‌های این کریدور در استان همجوار ایران هستیم.

وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌ ارمنستان با بیان اینکه از حضور شرکت‌های ایرانی برای تکمیل زیرساخت‌های این کریدور خوشحال می‌شویم، گفت: همچنین از تمام رانندگانی که در مسیر ترانزیتی جایگزین ایران – آذربایجان در کشور ارمنستان عبور می‌کنند عذرخواهی می‌کنم چراکه در حال حاضر این مسیر استاندارد نیست و در مقاطعی دچار پیچ‌هایی است که ما به دنبال حذف این پیچ‌ها و استانداردسازی مسیر جایگزین برای کامیون‌های ایرانی هستم.

سانوسیان با اشاره به ساخت مسیر جایگزین برای کامیون‌های ایرانی اذعان کرد: به زودی این مسیر حداقل 10 کیلومتر نزدیکتر و همچنین ایمن‌تر خواهد شد و سعی می‌کنیم پیچ‌های تند آن را حذف کنیم.

وی درباره استفاده از خدمات مهندسی ایران اظهار داشت: در بحث استفاده از خدمات مهندسی ایران، مذاکراتی در حال انجام است و روز گذشته هم این فرصت را داشتیم تا از نمایشگاه نفت و گاز بازدید کنیم و شاهد توان تجهیزات و خدمات مهندسی تولید شده در ایران بودیم.

وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌ ارمنستان با اشاره به استفاده از توان مهندسی ایرانی در بحث راهسازی گفت: بازدیدی از آزادراه تهران- شمال خواهیم داشت که از نزدیک خدمات فنی و مهندسی این شرکت‌های ایرانی و توان مهندسان ایرانی را ببینیم.

سانوسیان درباره کریدور شرق (اتصال بندر چابهار به هند) بیان کرد: ارمنستان هم در این توافق‌نامه حضور دارد و ایران و ارمنستان از لحاظ جغرافیایی در منطقه‌ای قرار دارند که برای ترانزیت بین‌المللی نقطه عطفی محسوب می‌شوند و بار از خلیج فارس می‌تواند از مسیر ایران و ارمنستان به اروپا حمل شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز