خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از تحولات بازار سرمایه؛

تابلوی بورس سرخ پوش شد/ کاهش5 هزار و 400 واحدی شاخص کل

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۰۵۷

امروز بیشترین حجم معامله به نمادهای خساپا، شستا، خودرو، خگستر، خپارس، کمند2 و غبهشر مربوط بود. بیشترین ارزش معامله نیز به ترتیب عبارت بود از: خساپا، سیمرغ، ومعادن2، خگستر، کمند، شپنا و پالایش.

به گزارش خبرنگار بورس ایلنا، امروز شاخص کل با 5 هزار و 431 واحد کاهش به عدد یک میلیون و 572 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با 325 واحد رشد به عدد 444 هزار و 972 واحد افزایش پیدا کرد.

در بازار نزولی امروز وامید بیشترین اثر مثبت و شپنا، فملی، فولاد، شتران، شبندر و نوری بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. اسیاتک، خساپا، شستا، خودرو، خگستر، شبندر و نوری از پر تراکنش‌ترین نمادها بودند. در بازار امروز، برترین گروه‌های بورسی به ترتیب عبارت بودند از: خودرو، غذایی به جز قند، فرآورده نفتی، زراعت، فلزات اساسی، شیمیایی، کانه فلزی.

امروز نمادهای دزهراوی، غبهشر، غمارگ، غکورش، وصنا، فنوال و وساخت بیشترین افزایش قیمت و نمادهای دکیمی، شوینده، ملت، فلامی، غچین، بسویچ و پتایر بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند. بیشترین عرضه به نمادهای افران، کمند، خپارس، همای، سپر، پارند و فردا و بیشترین تقاضا به نمادهای همای، افران، سپر، انرژی‌1، فیروزا و یاقوت تعلق داشت.

وامید، تاصیکو، تیپیکو، حکشتی، غبهشر، غکورش و وصندوق بیشترین افزایش ارزش بازار و شپنا، فملی، فولاد، شتران، شبندر، نوری و شستا بیشترین کاهش ارزش بازار را تجربه کردند.

بیشترین حجم معامله به نمادهای خساپا، شستا، خودرو، خگستر، خپارس، کمند2 و غبهشر مربوط بود. بیشترین ارزش معامله نیز به ترتیب عبارت بود از: خساپا، سیمرغ، ومعادن2، خگستر، کمند، شپنا و پالایش.

پیام‌های ناظر بازار

بر اساس اعلام ناظر بازار امروز نمادهای غشان1، غشصفا1 و غاذر1 به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و نمادهای حفاری1 و حفارس1 به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب متوقف شدند. همچنین نمادهای سخاشح، حتوکا و رانفور بازگشایی شدند.

مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران در اطلاعیه‌ای از توقف نمادهای معاملاتی سفار، کسعدی و وساخت خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «به اطلاع می رساند،در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های سیمان فارس(سفار)، کارخانجات کاشی و سرامیک(کسعدی)جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه بمنظور تصویب صورت های مالی و عمومی فوق العاده، سرمایه گذاری ساختمان ایران(وساخت)جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بمنظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف خواهند شد.»

کاهش 87 واحدی شاخص کل فرابورس

امروز شاخص کل فرابورس با 87 واحد ریزش به عدد 21 هزار و 489 واحد کاهش پیدا کرد. شرانل و صبا بیشترین تاثیر مثبت و آریا، شگویا، غصینو، فزر و زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند.

نمادهای فزر، کرمان، آریا، فرابورس، زقیام، تلیسه و تجلی از پر تراکنش‌ترین نمادهای فرابورس بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز