خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از تحولات بازار سرمایه

عقب نشینی 12 هزار و 900 واحدی شاخص کل بورس/ نگاهی به پیام‌های ناظر بازار

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۴۲۱

امروز بیشترین افزایش ارزش بازار به نمادهای شبریز، مبین، جم، بفجر، غزر، وامید و افق و بیشترین کاهش ارزش بازار به نمادهای فارس، شبندر، شستا، شتران، فولاد، پارسان و تاپیکو تعلق داشت.

به گزارش خبرنگار بورس ایلنا، امروز شاخص کل بورس با 12 هزار و 901 واحد ریزش به عدد یک میلیون و 540 هزار واحد کاهش پیدا کرد. شاخص کل هم‌وزن نیز با 2 هزار و 210 واحد افت به عدد 426 هزار واحد رسید.

شبریز بیشترین اثر مثبت و فارس، شبندر، شستا، شتران، فولاد و پارسان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند. شستا، اسیاتک، خساپا، خگستر، شپنا، خودرو و شبندر از پر تراکنش‌ترین نمادهای بازار امروز بودند.

برترین گروه‌های بورسی در پایان وقت معاملاتی امروز به ترتیب عبارت بودند از: خودرو، فلزات اساسی، فراورده نفتی، شیمیایی، غذایی به جز قند، بانک‌ها و چند رشته‌ای.

در بازار نزولی امروز، غزر، خچرخش، شپاکسا، شبریز، وسینا، کرازی و ولغدیر بیشترین افزایش قیمت و غپینو، فاما، وتوسم، شفارس، وساخت، کالا و آسیا بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند. نمادهای شبریز، اسیاتک، افران، کمند، همای، بفجر و شپاکسا بیشترین تقاضا و همای، انرژی1، یاقوت، فیروزا، افران و کارین امروز را با بیشترین عرضه، پشت سر گذاشتند.

بیشترین افزایش ارزش بازار به نمادهای شبریز، مبین، جم، بفجر، غزر، وامید و افق و بیشترین کاهش ارزش بازار به نمادهای فارس، شبندر، شستا، شتران، فولاد، پارسان و تاپیکو تعلق داشت. بیشترین حجم معامله به نمادهای شستا، خساپا، خپارس، خودرو، خگستر، پتایر و فلوله مربوط بود.

بیشترین ارزش معامله به ترتیب عبارت بود از: پالایش، کمند4، کمند، خگستر، خساپا، شستا و شپنا.

پیام‌های ناظر بازار

بر اساس اعلام مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران امروز نماد قثابت1 به علت افشای اطلاعات با اهمیت بند ب متوقف شد. همچنین نمادهای سارومح، حفارس، تملتح، ساروم، زپارس، قثابت و غگرجی بازگشایی شدند.

افت 107 واحدی شاخص کل فرابورس

امروز شاخص کل فرابورس با 107 واحد کاهش به عدد 21 هزار و 95 واحد رسید. آریا، غصینو، فرابورس و شگویا بیشترین  تاثیر منفی و بپاس، زاگرس و صبا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

آریا، فزر، کرمان، فرابورس، شاوان، تجلی و تلیسه از پر تراکنش‌ترین نمادهای فرابورس بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز