خبرگزاری کار ایران

در ماه آوریل؛

تورم آلمان به بالاترین سطح ۴۰ سال اخیر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۴۶۶

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که تورم آلمان در آوریل به بالاترین حد خود از سال ۱۹۸۱ رسید که به دلیل افزایش قیمت‌های نفت، گاز و پتروشیمی به وجود آمده است.

به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ آمارهای رسمی نشان می‌دهد که تورم آلمان در آوریل به بالاترین حد خود از سال 1981 رسید که به دلیل افزایش قیمت‌های نفت، گاز و پتروشیمی به وجود آمده است.

بر اساس گزارش اداره آمار فدرال آلمان، قیمت‌های مصرف‌کننده که برای مقایسه با داده‌های تورم سایر کشورهای اتحادیه اروپا (HICP) هماهنگ شده‌اند، در آوریل سالانه 7.8 درصد افزایش یافت که در ماه مارس 7.6 درصد بود.

باید توجه داشت که تورم منطقه یورو در ماه گذشته به بالاترین حد خود رسید.

المار وولکر، تحلیلگر بانک LBBW، به رویترز گفت: کاهش جزئی فشار تورمی مورد انتظار، که با توجه به کاهش قیمت بنزین ملموس به نظر می‌رسید، بار دیگر محقق نشد.

این تحلیلگر اضافه کرد که این به عنوان یک درخواست واضح دیگر از بانک مرکزی اروپا است تا در نهایت از تردید خود در زمینه خروج از سیاست پولی بسیار سست خود دست بردارد.

انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا در ماه‌های آینده نرخ‌های بهره را افزایش دهد که اولین افزایش بیش از یک دهه اخیر است.

قیمت‌های انرژی در اروپا هزینه‌ها را افزایش داده‌اند و قیمت‌های تولیدکننده در ماه مارس بیشترین افزایش سالانه را از زمان شروع رکوردها در سال 1949 را تجربه کرد.

روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان در اوایل این هفته گفت که برآورد می‌شود؛ نرخ تورم 6.1 درصد در سال جاری و 2.8 درصد در سال 2023 به دلیل تأثیر قیمت انرژی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز