خبرگزاری کار ایران

ورود نیم میلیون تُن کالای اساسی با ۸ کشتی به بندر امام

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۱۶۴

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان از ورود بیش از نیم میلیون تن کالای اساسی در قالب 8 فروند کشتی به بندر امام در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از شرکت بازرگانی دولتی ایران، امید جهان‌نژادیان با اعلام اینکه این کالاها به سفارش این شرکت برای تأمین نیاز مصرفی کشور و حفظ ذخایر این کالاها خریداری شده است، میزان دقیق محموله‌ی این کشتی‌ها را 513 هزار و 823 تن اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه این میزان کالای وارد شده شامل 427 هزار تن گندم در قالب 6 فروند کشتی و 86 هزار تن روغن خام خوراکی در قالب 2 فروند کشتی است، اظهار کرد: کالاهای وارد شده پس از تخلیه به سرتاسر کشور ارسال می‌شود اما مقاصد گندم و روغن خام وارد شده‌ی اخیر، عمدتاً استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران و فارس بوده است.

جهان‌نژادیان با بیان اینکه در حال حاضر 3 فروند کشتی حامل 209 هزار تن کالای اساسی در لنگرگاه بندر امام پهلو گرفته‌اند، تصریح کرد: کالاهای ترخیص شده در این بندر بر اساس برنامه‌ی حمل‌ونقل شرکت بازرگانی دولتی ایران از سوی ناوگان جابه‌جایی بار و کالا به مبادی مصرف و مراکز و تأسیسات ذخیره‌سازی در اقصی نقاط کشور انتقال می‌یابند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان همچنین از خرید تضمینی گندم و دانه‌ی روغنی کلزا در این استان خبر داد و گفت: از آغاز  فصل خرید تاکنون، 350 هزار تن گندم با قیمت هر کیلوگرم 10 هزار و 500 تومان و با پرداخت جایزه 1000 تومانی تحویل این محصول به مراکز خرید دولتی، از کشاورزان خریداری شده است و علاوه بر آن، 35 هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا نیز از کشاورزان خریداری کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز