خبرگزاری کار ایران

یک مرکز تحقیقاتی در لندن؛

بحران هزینه‌های زندگی به بریتانیا رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۷۸۰

مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی مستقر در لندن (CEBR) گزارشی منتشر کرد و اعلام کرد که "بحران هزینه زندگی" به بریتانیا رسیده است.

 به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی مستقر در لندن (CEBR) گزارشی منتشر کرد و اعلام کرد که "بحران هزینه زندگی" به بریتانیا رسیده است.

 CEBR افزایش اخیر سقف قیمت انرژی - که منعکس کننده افزایش جهانی هزینه‌های انرژی است - به عنوان دلیل ذکر می‌کند و می‌گوید که متوسط ​​خانوارهای بریتانیا 73 درصد بیشتر از یک سال پیش برای قبوض انرژی خود پرداخت خواهند کرد. علاوه بر این، قیمت بنزین نسبت به سال گذشته 30 درصد و قیمت گازوئیل 36 درصد افزایش یافته است.

براین اساس، در ماه‌های آینده، تورم قیمت مصرف‌کننده بسیار بیشتر از رشد دستمزدها خواهد بود و 2.5 درصد بیشتر از سطح فوریه 6.2 درصدی خود که بالاترین میزان در 30 سال گذشته بود، جهش می‌کند.

 CEBR خاطرنشان می‌کند در حالی که بیشتر پیش بینی‌ها انتظار دارند که اقتصاد بریتانیا در هر سه ماهه سال 2022 رشد کند، بحران قیمت انرژی همچنان وضعیت خانوارها را به طور قابل توجهی بدتر خواهد کرد.

بانک مرکزی انگلیس در ماه مارس هشدار داد که به دلیل افزایش قیمت جهانی انرژی طی چند ماه گذشته، تورم در این کشور به بالاترین میزان در 40 سال گذشته یعنی 8.7 درصد خواهد رسید.

 اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلستان، ماه گذشته گفت که بریتانیا به سمت بزرگترین شوک ناشی از قیمت انرژی از دهه 1970 پیش می‌رود و اقتصاد این کشور با کاهش رشد مواجه خواهد شد.

قیمت انرژی در شش ماه گذشته در سطح جهان افزایش یافته، اما جنگ اقتصادی غرب با مسکو این مشکل را تشدید کرده است. با این حال بریتانیا به ایالات متحده و اتحادیه اروپا در اعمال چندین دور تحریم‌ها علیه روسیه، تامین کننده بزرگ انرژی اروپا، پیوسته است.

 کشورهای غربی متعهد شده‌اند تا پایان سال جاری میلادی به واردات زغال سنگ روسیه پایان دهند و به دنبال آن واردات نفت و گاز طبیعی را در سال‌های آینده ممنوع کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز