خبرگزاری کار ایران

پهلوگیری ۸ کشتی گندم در لنگرگاه بندر امام

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۰۷۷

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان گفت: 8 فروند کشتی اقیانوس پیما حامل گندم در چند روز اخیر در لنگرگاه بندر امام خمینی پهلو گرفتند.

به گزارش ایلنا از شرکت بازرگانی دولتی ایران، امید جهان نژادیان، ظرفیت هر یک از این کشتی‌های حامل گندم  را  ۶۵هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد.

وی با بیان اینکه گندم‌های رسیده به بندر امام توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران سفارش و خریداری شده‌اند، ادامه داد: محموله‌های این کشتی‌ها به تدریج در اسکله اصلی بندر امام خمینی(ره) برای تخلیه بار خود پهلوگیری می‌کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اظهار کرد: هم اکنون یک فروند کشتی حامل گندم در اسکله غلات مجتمع بندری امام خمینی(ره) در حال تخلیه بار و حمل یکسره آن توسط کامیون به استان‌های مختلف است.

او افزود: اولویت غله و خدمات بازرگانی استان، حمل یکسره گندم و جلوگیری از رسوب آن در بندر امام خمینی(ره) با هدف حذف هزینه های انبارداری است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۲ میلیون و ۹۱۴هزار تن گندم  از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شد و امسال نیز واردات از این بندر ادامه دارد.

بر اساس گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان خرید تضمینی گندم نیز در هفته آخر فروردین ماه شروع می‌شود که برآورد شده امسال ۱.۱ میلیون تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی (هر کیلوگرم 10 هزار و 500 تومان با 1000 تومان جایزه تحویل به مراکز دولتی) خریداری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز