خبرگزاری کار ایران

همکاری ۵ بندر اروپایی برای راه اندازی کریدور سبز

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۸۹۳

۵ بندر اروپایی در راستای تحقق حمل و نقل دریایی بدون کربن، در طرح راه اندازی یک کریدور سبز در شمال اروپا و دریای بالتیک مشارکت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، پنج بندر اروپای شمالی اعلام کرده اند که با همکاری مرکز Mærsk Mc-Kinney Møller به دنبال ایجاد یک کریدور سبز در بخش شمال اروپا و حوزه بالتیک برای تحقق حمل و نقل بدون کربن هستند. این طرح که در نوامبر ۲۰۲۱ ارائه شد، به دنبال همکاری بین بنادر و خطوط کشتیرانی برای ایجاد انگیزه در مسیرهایی است که از توسعه فناوری و زیرساخت های مورد نیاز برای حرکت به سوی سوخت های سبز حمایت می کند.

مرکز Mærsk Mc-Kinney Møller در این خصوص گفت: این طرح بلندپروازانه را با همکاری مقامات بندری گدنیا، هامبورگ، روئن، روتردام و تالین آغاز خواهد کرد. هدف این پروژه، تجاری‌سازی زنجیره‌های تامین سوخت های جایگزین و ارائه یک نقشه راه برای  زنجیره‌های تامین و ایجاد طرحی برای راه‌اندازی کریدور سبز در مکان‌های دیگر دنیا است.

Bo Cerup-Simonsen، مدیر عامل این مرکز گفت: این پروژه یک گام حیاتی در جهت سرعت بخشیدن به کربن زدایی صنعت دریانوردی و تحقق اهداف اقلیمی اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ بوده و می تواند به عنوان مرجع برای توسعه مدل های تجاری جدید مورد استفاده قرار گیرد؛ امیدواریم این پروژه همچنین به تسهیل پیاده سازی استانداردهای دریایی در اتحادیه اروپا و سازمان جهانی دریانوردی کمک کند.

برای ایجاد پایه‌ اولیه شبکه کریدور سبز اروپایی، شرکای این پروژه قصد دارند ‌امکان‌سنجی را با شناسایی مسیرهای بالقوه، انواع کشتی‌ها و سوخت های جایگزین برای ایجاد کریدورهای سبز در منطقه انجام دهند. پس از تکمیل فاز اول و انجام اقدامات فنی، نظارتی و تجاری مسیرهای انتخاب شده، راه اندازی کریدورهای سبز در شمال اروپا و دریای بالتیک ارزیابی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز