خبرگزاری کار ایران

رقابت با شرکت‌های اروپایی و امریکایی/ مرکاپتان زدایی از فاز ۲ و ۳ پارس جنوبی کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۹۴۰

ما توانستیم ریسک پروژه‌هایی که تاکنون تحت لیسانس شرکت‌های امریکایی و اروپایی بوده به صفر برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر توفیقی در مراسم رونمایی از اسناد تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره با استفاده از دانش فنی پژوهشگاه صنعت نفت در پالایشگاه بندرعباس با بیان اینکه پژوهشگاه بزرگ‌ترین سد در مقابل تحریم ها است، اظهار داشت: اکنون پژوهشگاه در تمام فرایندهای پالایشگاهی و پتروپالایشی دانش فنی دارد که بسیاری از آنها اثبات شده است.

وی افزود: مرکاپتان زدایی در فاز ۲ و ۳ پارس جنوبی در حد زیر ۵۰ppm در دستور کار است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه پروژه پالایشگاه بندرعباس از نظر کمیت و کیفیت و حجم سرمایه گذاری یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌هاست، گفت: ما توانستیم ریسک پروژه‌هایی که تاکنون تحت لیسانس  شرکت‌های امریکایی و اروپایی بوده به صفر برسانیم.

وی بیان کرد: پژوهشگاه علاوه بر توان خود شبکه ای از دانشگاه و تحقیقات و استارت اپ در اختیار دارد.

توفیقی با بیان اینکه صنعت نفت در هر مذاکره ای با شرکت‌های خارجی می تواند به پژوهشگاه پشتگرم باشد، درباره پروژه رونمایی شده امروز گفت: ۱۲۰ هزار نفر ساعت و ۸ پایلوت نیمه صنعتی داده پردازی شده، ۲۱۵۰ مدرک مهندسی تولید شده، ۱۵ هزار پارامتر اندازه گیری شده و شرکت r&d کربن سوئیس نتایج این اسپک را تایید کرده که پشتوانه بزرگی به لحاظ علمی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز