خبرگزاری کار ایران

پس از گذشت دو سال؛

پروازهای هفتگی «هما» به باکو از سرگرفته شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۱۶۱

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" از تاریخ شانزدهم اسفندماه سال جاری پروازهای بین‌المللی خود به مقصد باکو را از سر گرفت.

به گزارش ایلنا،در پی درخواست هموطنان مقیم و نیز کشور آذربایجان و اشتیاق برای اماکن سیاحتی، زیارتی، تاریخی و تبادلات تجاری فی مابین دو کشور، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" پس از دو سال وقفه در روز دوشنبه شانزدهم اسفندماه سال جاری اولین پرواز  هفتگی"هما" خود را از فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به مقصد فرودگاه بین‌المللی حیدر علی‌اف انجام خواهد داد.

پروازهای "هما" به فرودگاه باکو در روزهای دوشنبه هر هفته انجام می‌شود.

پرواز رفت این مسیر در روزهای دوشنبه هر هفته با شماره ۷۴۹ در ساعت ۱۴ فرودگاه حضرت امام(ره)  را ترک و در ساعت ۱۵ و ۵۵ دقیقه(به وقت محلی) وارد فرودگاه شهر باکو می‌شود.

برگشت این پرواز نیز در همان روز با شماره ۷۴۸ در ساعت ۱۶ و ۵۵ دقیقه  از فرودگاه بین‌المللی حیدر علی‌اف شهر باکو پرواز و در ساعت ۱۷ و ۵۵ دقیقه در فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی(ره) به زمین خواهد نشست.

خاطر نشان می‌شود به دلیل شیوع ویروس کرونا آخرین پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به مقصد باکو در تاریخ هشتم اسفند‌ماه 1398 انجام گرفته بود.

براساس اطلاعیه صادر شده کشور آذربایجان مسافران عازم این کشور با شرایط ذیل می‌توانند به این کشور سفر نمایند.

براساس این اطلاعیه، تمامی  مسافران بالای ۱۸ سال دارای کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی و دارای QR code که از آخرین نوبت واکسن فایزر، مدرنا، جانسون، آسترازنکا، سینوفارم، سینوواک ۱۴ روز گذشته باشد، می‌توانند به کشور آذربایجان سفر کنند.

همچنین مسافران بالای یک سال در پروازهای ورودی به آذربایجان باید قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تأیید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در لینک https://health.behdasht.gov.ir انجام داده و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی با QR code به همراه داشته باشند.

شایان ذکر است QR code کارت واکسیناسیون و تست PCR در فرودگاه اعتبارسنجی می‌شود و از پذیرش مسافران دارای کارت واکسیناسیون و جواب تست PCR بدون QR code، جلوگیری خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز