خبرگزاری کار ایران

دهنوی در گفت‌وگو با ایلنا:

اینماد در جلوگیری از پولشویی تاثیری ندارد/ اقتصاد دیجیتال در ایران متولی واحدی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۰۸۸

عضو هیات رئیسه مجلس اجباری شدن دریافت اینماد را باعث سخت شدن شرایط کسب و کار معرفی کرد.

سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اجباری شدن اینماد و مضرات آن گفت: اجباری شدن اینماد باعث ضربه خوردن کسب و کارهای کوچک می شود.

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: اینماد تاثیری در جلوگیری از پولشویی و فرار مالیاتی  ندارد و با توجه به فضای موجود کسب و کار در کشور و شرابط سخت، الزام به دریافت اینماد شرایط فعالیت را دشوارتر خواهد کرد.

دهنوی با بیان اینکه اجباری شدن اینماد موجب مرگ تعداد زیادی از کسب و کارها می شود ادامه داد: اساسا جوانان برای کارآفرینی به ویژه حوزه فضای مجازی باید با یک ارگان سروکار داشته باشند. ما پنچره واحد (جی فور بی) را درست کردیم تا آنها از طریق این درگاه مجوز بگیرد و هر مجوزی هم که لازم دارند از طریق این دستگاه گرفته شود.

دهنوی افزود: این درست نیست که یک روز آنها را برای گرفتن مجوز به جی فور بی بفرستیم و یک روز به اینماد.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: مشکل ما این است که اقتصاد دیجیتال در کشور متولی واحد و کلانی ندارد و شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این حوزه مدعی هستند و به موضوع اقتصاد دیجیتال ورود کرده و قوانین وضع می کنند.

دهنوی گفت: با این اقدامات است که  رتبه ما در تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و آسان بودن راه اندازی کسب و کار در دنیا جز ۱۲۰ کشور اول هم نیستیم.

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: به همین دلیل هر دستگاهی هر روز برای خودش قوانینی وضع می کند و جوانان را در دالان های راه اندازی کسب و کار گرفتار می کنند.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه ما مخالف این شیوه هستیم افزود: وقتی وزارت اقتصاد متولی مجوز دهی به کسب و کارها شده باید یک پنچره واحد هم وجود داشته باشد و از آن طریق مجوز داده شود.

دهنوی با اشاره به اینکه هر ارگانی هر استانداردی که مد نظرش است باید روی همین پنچره واحد در نظر بگیرد افزود: باید یک ارگان واحد برای دادن مجوز کسب و کار وجود داشته باشد نه چندین دستگاه متولی داشته باشیم. در حال حاضر جوانان برای گرفتن یک مجوز باید به ۲۰ تا ۳۰ دستگاه مراجعه کنند.

دهنوی ادامه داد: البته کسی که در صدد سو استفاده از مجوز کسب و کار است مسیر گذشتن از این دالان ها را هم بلد است و ما با این اقدامات فقط مسیر را برای جوانان سخت می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز