خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران مطرح کرد؛

اینماد اجباری باعث مهاجرت نخبگان می شود / تمایل مردم به فعالیت زیر زمینی با ایجاد طرح اینماد اجباری

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۶۸۲

عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران aبا بیان اینکه سخت گیری بیش از اندازه در فضای کسب وکار سبب خروج نخبگان از کشور می شود،اذعان کرد: در حال حاضر کشور های همسایه به دنبال جذب نیرو جوان و نخبه از کشور ما هستند و زمانی که شرایط کار و فعالیت در کشور سخت شود نخبگان و استعداد های تشویق می شوند که به کشور های دیگر مهاجرت کنید.

به گزارش ایلنا، عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و رئیس کمیسیون فین‌تک با بیان اینکه به نظر نمی رسد که اجرای اینماد اجباری حتی توانسته باشد به اهداف ابتدایی خود دست یابد،مطرح کرد:به طور مثل  اهداف اینماد می توان به  دفاع از حقوق مصرف کننده،مبارزه با پول شویی و قاچاق کالا اشاره کرد .

رضا قربانی با بیان این پرسش  اینماد تا کنون با چه مکانزیم هایی برای تحقق اهداف خود تلاش کرده است،مطرح کرد : نکته ای که وجود دارد این است که تصور همگان از اجرای اینماد این بوده که حلال مشکلات تجارت باشد اما در حال حاضر خود اینماد  اجباری سبب مشکلات زیادی شده است .

  وی اینماد در هر جای دنیا نماد اعتماد است که بخش خصوصی آن را صادر می‌کند. اما اگر دریافت آن را برای کسب‌وکارها اجباری کنیم، دیگر نماد اعتماد نیست بلکه مجوزدهی است. در چنین شرایطی کسب‌وکارها بعضا باید از نهاد متصدی مجوزی بگیرند که حتی اصلا تعریف نشده است. بنابراین یا از خیر کسب و کار می‌گذرند یا کشور را ترک می‌کنند.

عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و رئیس کمیسیون فین‌تک وجود یک نماد که طرف سوم معامله است و بین خریدار و فروشنده قرار می گیرد قطعا مفید و اثر بخش خواهد بود ،گفت : اما زمانی که  گرفتن اینماد بر سازمان های تجاری اجباری می شود بخش زیادی از کاربرد و تاثیر آن بر تجارت از بین می رود و آنچنان که انتظار داریم اینماد تاثیر گذار نخواهد بود .

قربانی معتقد است: باید تمام تلاش  کنیم که تسهیل گرایی را جایگزین سحت گیری در فضای کسب و کار کنیم ،زمانی با مانع زایی های  بیهوده سبب  نه تنها سبب بهبود فضای کسب و کار نمی شود بلکه باعث فشار مضاعف بر بخش تجارت و اقتصادی خواهد شد .

 

وی با بیان اینکه  در حال حاضر اکثر کسب و کار اینترنتی در شرایط بد اقتصادی موفق شدند رشد کنند  ،مطرح کرد: با اجرای رویکرد های غلطی  همچون اینماد اجباری برای کسب و کار اینرنتی شاهد محدود شدن این نوع فعالیت ها و بیکاری بیشترجوانان خواهیم بود .

وی با بیان اینکه برای اینکه اینماد به توسعه تجارت دست یابد باید رویکرد خود را عوض کند،اذعان کند : هدف اصلی اینماد باید توسعه تجارت باشد و اهداف فرعی خود همچون نظارت و محدود کردن دست بردارد .

عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و رئیس کمیسیون فین‌تک با بایتم اینکه اولویت امروز ما، باید تسهیل مضاعف فضای کسب‌وکار، ایجاد امید و حفظ نخبگان و کارآفرینان باشد.،اذعان کرد : در شرایطی که جنگ اقتصادی از هر سو کشورمان را فرا گرفته است، وظیفه‌ی ما تلاش تمام عیار برای توسعه‌ی فضای باز اقتصادی و ترسیم آینده‌ای روشن برای ایران در منطقه است.

 وی بیان کرد :در این میان هرگونه اقدام غیرکارشناسی که مانعی در شروع یا تداوم فعالیت‌ کسب‌وکارهای تحول آفرین باشد از دست دادن فرصت‌ها به رقبای منطقه‌ای و در نهایت تضعیف ایران در عرصه جهانی است.

قربانی معتقد است :اینماد بیشتر به کسب و کار کوچک و خرد آسیب زده است چرا که برخی از کسب و کار کلان آن قدر معروف هستند که دیگر نیاز به اینماد ندارند و خودشان مراکز اعتماد تبدیل شده اند .

وی با بیان اینماد اجباری باعث می شود افراد به سمت کسب و کار زیر زمینی و فرار از مالیات روی بیاوردند،تصریح کرد:زمانی که شرایط سخت می شود افراد از ابزار های مثل رمز ارز،کارت به کارت ،سامانه پل بانک ملی و غیره استفاده می کنند  

وی با بیان اینکه سخت گیری بیش از اندازه در فضای کسب وکار سبب خروج نخبگان از کشور می شود،اذعان کرد: در حال حاضر کشور های  همسایه به دنبال جذب نیرو جوان  و نخبه از کشور ما هستند  و زمانی که شرایط کار و فعالیت در کشور سخت شود نخبگان و استعداد های تشویق می شوند که به کشور های دیگر مهاجرت کنید.

این مقام مسئول در خاتمه ضمن اشاره به عدم استقبال از 70 درصد از فعالیت های اقتصاد از اینماد گفت: این امر به دلیل اتفاق می افتد که معمولا بنگاه تجاری و اقتصادی با یک نگاه اقتصادی ابزاری را انتخاب می کند که کمترین ضرر و بیش ترین سود را برای آنها به ارمغان بیاورد این معنی عدم مخالفت با قانون نیست و باید مشوق های برای این بنگاه ها در نظر گرفت

 

فاطمه محمدی جام

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز