خبرگزاری کار ایران

در راستای حمایت از صنایع بورسی؛

سقف نرخ خوراک و سوخت صنایع توسط هیات دولت تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۳۸۸

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تعیین سقف 52 هزار تومان به ترتیب برای نرخ خوراک و سوخت صنایع بورسی با هدف حمایت از بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید احسان خاندوزی در پایان جلسه امروز هیات دولت گفت: در جلسه امروز هیات دولت، در راستای اجرایی شدن مصوبات پیشین ستاد اقتصادی دولت در زمینه حمایت از صنایع بورسی، دو اقدام صورت گرفت که یکی از آنها تصویب اصلاحیه لایحه بودجه 1401 کل کشور در خصوص بخش هایی از "بسته ۱۰ بندی حمایت از بورس" بود که اجرایی شدن آن نیازمند تصویب در قالب قانون بودجه است.  

وی ادامه داد: در جلسه امروز هیات دولت، همچنین، ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به وزرای اقتصادی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های ذیربط صادر شد.

وزیر اقتصاد این ابلاغیه را مشتمل بر سقف‌گذاری نرخ خوراک و سوخت صنایع برشمرد و تصریح کرد: در ایام اخیر، برخی مناسبات بین‌المللی موجب افزایش قیمت‌های نرخ خوراک و سوخت شده بود که این افزایش موجب افزایش شدید و فراتر از حد متعارف هزینه‌های پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های داخلی کشور شده بود.

به گفته خاندوزی، دولت برای اینکه نشان دهد مسئله سودآوری صنایع و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادها و سیاست‌های اقتصادی برایش حائز اهمیت است، طی مصوبه‌ای، سقف پنج هزار تومان را برای نرخ خوراک و سقف دو هزار تومان را برای نرخ سوخت مصوب کرد. بنابراین با حفظ فرمول سابق، هیچ وقت قیمت‌ها از سقف پنج هزار تومان برای خوراک و دو هزار تومان برای سوخت فراتر نخواهد رفت.

وی افزود: این سقف قیمتی، به نسبت قیمت‌های خوراک و سوخت، حدوداً هفت، هشت هزار تومانی در هفته‌های اخیر، کاهش بسیار مطلوبی محسوب می‌شود که پیامد خوبی برای سودآور کردن این صنایع در بازار سرمایه و بخش‌های مختلف اقتصادی خواهد داشت.

وزیر اقتصاد با اعلام اجرایی شدن این تصمیم از اول بهمن ماه، خاطرنشان کرد: این پیام بسیار روشن و محکمی است برای اینکه سودآوری بخش‌های اقتصادی و رونق بخش‌های تولیدی و صنایع برای دولت حائز اهمیت درجه اول است، چراکه این کاهش و سقف‌گذاری، موجب کاهش بخشی از درآمدهای دولت می‌شود اما این نشان می‌دهد، برای دولت، رونق اقتصادی، نسبت به ملاحظات بودجه‌ای و درآمدی در اولویت است.

خاندوزی اضافه کرد: در نامه‌ای هم که در این خصوص به مجلس شورای اسلامی خواهد رفت، درج خواهد شد که معادل 40 هزار میلیارد تومان از منابع و مصارف تبصره 14 لایحه بودجه 1401 کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز