خبرگزاری کار ایران

بندر چابهار سومین بندر کشور در میزان واردات کالای اساسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۷۶۳

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: نزدیک به یک میلیون تن گندم از ابتدای امسال در بندر چابهار تخلیه شده است.

به گزارش ایلنا،مدیرکل بنادرو دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حدود یک میلیون تن کالای اساسی در بندر چابهار تخلیه شده، اظهار داشت:  ۱۱ درصد از کل واردات کالاهای اساسی کشور شامل گندم، ذرت دامی، برنج، جو و شکر از طریق بندر چابهار انجام شده است.

بهروز آقایی ادامه داد: تسهیل و تسریع در تخلیه و بارگیری ایمن کالا و ارسال به مقاصد مصرف همواره یکی از اولویت های بندر چابهار است.

گفتنی است،  بندر شهید بهشتی چابهار که قرار بود در قالب موافقتنامه سه جانبه ایران و هند و افغانستان تبدیل به کانونی برای انتقال کالاهای ترانزیتی بین هند و افغانستان و همچنین معبری برای انتقال کالا و کانتینر از مبدا هند به کشورهای آسیای میانه و روسبه از طریق کریدور جنوب-شمال شود، اکنون با تمرکز بر تخلیه کالاهای اساسی برای تامین نیازهای محور شرق، به سومین قطب کشور در زمینه تخلیه غلات و کالاهای اساسی تبدیل شده است.

هفته گذشته در همایشی تحت عنوان رویداد لجستیکی چابهار، جلیل اسلامی، سرپرست معاونت بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت که آین سازمان تکالیف خود را در مورد توسعه بندر چابهار انجام داده و اکنون‌ موقع همت خطوط کشتیرانی برای فعال ساختنِ ظرفیت های ایجاد شده است.

وی همچنین از آغاز به کار سرویس منظم حمل کانتینر بین بندر چابهار و بنادر سواحل غربی هندوستان (کاندلا و ناواشیوا) توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از اواخر بهمن ماه سال جاری خبر داد تا جایگزین سرویس منظم خطوط کشتیرانیِ خصوصی بین بندر شهید بهشتی چابهار و هند شود که از دیماه سال ۱۳۹۹ به دلیل پاره ای تغییرات در نحوه راهبری این بندر شهید بهشتی قطع شده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز