خبرگزاری کار ایران

افزایش مبادلات ازبکستان و هند از مسیر ایران/ الحاق ازبکستان به توافقنامه چابهار

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۷۵۶

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: آماده پذیرش سرمایه گذاریهای ازبک ها در بندر چابهار هستیم.

به گزارش ایلنا، جسوربیک چارییف، معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان در سفر به بندر چابهار با حضور هیات اقتصادی و تجاری، در نشستی با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: اراده سیاسی دو کشور بر همکاری و تحول اقتصادی است به طوری که ازبکستان و ایران در شرایط پساکرونایی نیازمند تعاملات بیشتر هستند.

وی ادامه داد: بازدید از امکانات و ظرفیت های بندر چابهار، تمایل بسیار زیادی برای سرمایه گذاری از طرف ما ایجاد کرده است چرا که کشور‌های هند، ایران و ازبکستان پیشینه تاریخی و فرهنگی مشترک زیادی دارند و تجارت بین سه کشور از گذشته در جریان بوده است.

معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری ازبکستان و هند طی سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، عنوان کرد: بندر چابهار می‌تواند نقش موثری در تسهیل حمل و نقل و لجستیک بین کشور‌های منطقه داشته باشد.

همچنین بهروز آقایی؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به طرح راه آهن چابهار، گفت: با حضور هیئت ازبکستان در چابهار مراحل الحاق ازبکستان به توافق‌نامه بین‌المللی ایران، هند و افغانستان موسوم به چابهار نهایی شد. برای هر نوع سرمایه گذاری از سوی کشورهای مختلف آمادگی وجود دارد و با راه اندازی ریل در چابهار شاهد توسعه منطقه و فرامنطقه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به ترافیک و رقابت سرمایه گذاری در آینده اجتناب ناپذیر است، تاکیدکرد: شرایط برای انتقال کالا به کشورهای حوزه CIS مطلوب است و اگر ازبکستان بنای سرمایه گذاری دارد باید هرچه سریع تر این کار را انجام دهد و این آمادگی وجود دارد تا کالاها از ازبکستان به بندر چابهار وارد شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز