خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان حمایت اعلام کرد:

تولیدکنندگان فیلتر روغن و لنت خودرو ملزم به درج قیمت تولیدکننده بر روی محصولات خود شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۲۰۲

معاون وزیر صمت اظهار داشت: با برآورد و ارزشیابی انجام شده ارزش کالا در نهایت نباید برای تولیدات لنت و محصولات پتروشیمی، هزینه‌های عرضه بیش از 20 درصد در نظام توزیع را شامل شود. البته محاسباتی که سازمان حمایت به صورت دقیق انجام داده نشانگر این است که حلقه های بعد از تولید لنت ترمز در حدود 15.5 درصد و در فیلتر حدود 18.5 درصد که این برای نظام عرضه کالا مذکور قابل پذیرش است.

به گزارش ایلنا از سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، نشست هم‌افزایی انجمن‌های تولیدکننده فیلتر روغن، لنت ترمز، تولیدکنندگان داخلی این محصولات با ریاست معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و با حضور مدیران ساپکو، ایساکو، سازه گستر، مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت و با محوریت الزام  درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاهای تولیدی شرکت‌های مذکور  درمحل این سازمان برگزار شد .

در این نشست ابتدا عباس تابش، معاون وزیر صمت ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص مزایا و نحوه اجرای طرح  از تولیدکنندگان درخواست نمود دیدگاه ها و سوالات خود را در این مورد مطرح کنند.

سپس تولیدکنندگان و انجمن های مذکور دغدغه‌های خود را متناسب با نوع و نحوه فعالیت خود بیان کردند که تغییرات قیمت و هزینه تولید از جمله طولانی بودن زمان تولی، انباشت و انبارش کالا تا زمان مصرف و نیز این موضوع که نهاده‌های تولید در زمان مدت مختلف دچار تغییر قیمت می‌شود و بر اساس مبنای تعیین قیمت، بین قیمت تولید قبلی و تولید جدید شکاف قیمتی خاصی به وجود می‌آورد و نیز  فروش غیر نقدی و هزینه های مالی برای فرایند عرضه کالا و سایر مشکلات در این زمینه بیان شد.

در ادامه جلسه ، رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ، عنوان داشت: تلاش می‌شود با اجرای این طرح  از فرایند تولید تا عرضه برای مصرف کننده قیمت‌ها شفاف سازی شود.

تابش با بیان این مطلب افزود : اگر در نظام توزیع ما اشکالاتی وجود داشته باشد، با اجرایی شدن طرح مذکور اشکالات برطرف یا راهکارهای منطقی پیدا می‌شود که مصرف کننده متضرر نشود و واسطه‌های متعددی که به وجود آمده و مصرف‌کننده مجبور به پرداخت این هزینه ها می‌شود نیز برطرف شود.

وی در ادامه بیان کرد: نظام پخش عاملین فروش و بنکدارها شبکه‌هایی هستند که می‌توانند به طور منطقی کالا را از تولید کننده به دست مصرف کننده برسانند و  این طرح در تلاش است حلقه‌های تعریف شده‌ای را از نظام توزیع به صورت منطقی و ساختار یافته و تعریف شده‌ای مشخص کند.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خاطر نشان کرد: دراین طرح جایگاه عرضه‌کننده نهایی مشخص هست و همچنین عرضه کنندگان درصد قابل قبولی از انتفاع و سودی را که این چرخه مشخص کرده است را دریافت می‌کنند.

عباس تابش در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در این نظام با برآورد و ارزشیابی انجام شده ارزش کالا در نهایت نباید برای تولیدات لنت و محصولات پتروشیمی، هزینه‌های عرضه بیش از 20 درصد در نظام توزیع را شامل شود. البته محاسباتی که سازمان حمایت به صورت دقیق انجام داده نشانگر این است که حلقه های بعد از تولید لنت ترمز در حدود 15.5 درصد و در فیلتردر حدود 18.5 درصد که این برای نظام عرضه کالا مذکور قابل پذیرش می باشد.

وی با تشریح این موضوع بیان کرد که بین تولید تا فروش کالا هزینه‌های غیر قابل پذیرشی وجود دارد و این طرح تعدد واسطه‌ها را نمی‌پذیرد.

معاون وزیر صمت در ادامه با تشریح کامل نظام فعالیتی تولیدکنندگان قطعات یدکی خودرو، اعلام کرد نظام مورد پذیرش برای قیمت درب کارخانه ضوابط هیات تعین و تثبیت قیمت‌ها بوده و درج قیمت تولید کننده باید با رعایت ضوابط مذکور انجام گیرد که دستور العمل‌ها و ساختار برای تمام تولید کننده قابل دستیابی است .

عباس تابش تاکید کرد: قیمت ماه‌های اخیر در فروش کالا مورد رصد قرار گرفته است و تولید کنندگان باید با توجه به فاکتور صادر شده دو ماه اخیر به درج قیمت تولید کننده اقدام کنند در صورتی که قیمت‌گذاری آنها خارج از ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت باشد مورد پذیرش نخواهد بود‌.

وی همچنین مطرح کرد: فهرست اقلام این طرح به مرور افزایش می‌یابد و در فازهای بعدی طرح،  شاهد تعداد بیشتری از جمله اقلام لوازم یدکی و قطعات خودرو خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز