خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی ایران و برزیل؛

هزینه حمل کالا از برزیل دو برابر شده است/ برنج ایرانی را در خارج از کشور بکاریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۷۴۱

رییس اتاق بازرگانی ایران و برزیل اظهار داشت: برخی از کشورها در کشت فراسرزمینی 30 سال از ما جلوتر هستند. ما می‌توانیم زمین را در کشورهای برزیل و روسیه خریداری و محصولات کشاورزی را در این کشورها کشت و برداشت کنیم. می‌توان برنج شمال را که در ایران بسیار خریدار دارد اما به دلیل کم‌آبی کشت آن دشوار است را به برزیل ببریم و آن را وارد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدفخرالدین عامریان، «سمینار بررسی فرصت های تجاری ایران و برزیل» با بیان اینکه در دوره تحریم‌ها، برزیل همکاری‌های اقتصادی خود را با ما ادامه داد، اظهار داشت: میزان واردات مواد غذایی از برزیل 5 میلیارد دلار است. این در حالی است که کمتر از 100 میلیون دلار کالا از ایران به برزیل صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه برزیل یک کشور مستعد برای فروش کالاهای تولیدی ما محسوب می‌شود، گفت: تولیدکنندگان ایران از بازار برزیل مغفول شده‌اند و شاید به دلیل عدم آشنایی آنها با بازار این کشور باشد. همچنین دوریِ راه را نیز می‌توان معلول این بی‌توجهی در نظر گرفت به همین دلیل تا به امروز برزیل جزء کشورهای هدف صادراتی ما نبوده است.

عامریان ادامه داد: نهاده‌های دامی، شکر، سویا، ذرت، گوشت و مرغ از برزیل وارد می‌شود و کالاهایی همچون فرش، خشکبار، خرما و مواد پتروشیمی به این کشور صادر می‌شود. باید بگویم تراز تجاری با برزیل به نفع برزیل مثبت است. اتاق ایران و برزیل با هدف افزایش تمایل تولیدکنندگان داخلی برای صادرات کالاهای خود به این کشور شروع به کار کرده است.

رئیس هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل با بیان اینکه 2 ماه پیش این اتاق در برزیل احداث شده است، توضیح داد: گمرک صدور گواهینامه مبدأ را به اتاق ایران و برزیل محول کرده است. باید بگویم که واردات کار دشواری نیست و با یک تلفن می‌توان زمینه‌های واردات از برزیل را هموار کرد. ما باید بیشتر تلاش کنیم که بر روی صادرات کالاهای خود متمرکز شویم. ما در اتاق به دنبال راه‌اندازی شبکه حمل و نقل دریایی و خطوط مستقیم کشتیرانی هستیم. کراس‌ استاف باعث شده هزینه حمل و نقل کالا از برزیل برای تولیدکنندگان داخلی دو برابر شود. بالا بودن نرخ حمل و نقل، قدرت رقابت ما با کشورهایی همچون چین و ترکیه را کاهش داده است.

عامریانی با بیان اینکه مشکلات تهاتر حل شده است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است و می‌توانیم تهاتر با برزیل را به شکل جدی دنبال کنیم.

وی با اشاره به کشت فراسرزمینی در برزیل بیان کرد: برخی از کشورها در کشت فراسرزمینی 30 سال از ما جلوتر هستند. ما می‌توانیم زمین را در کشورهای برزیل و روسیه خریداری کنیم و محصولات کشاورزی را در این کشورها کشت و برداشت کنیم. می‌توان برنج شمال را که در ایران بسیار خریدار دارد اما به دلیل کم‌آبی کشت آن دشوار است را به برزیل ببریم و آن را وارد کنیم.

رئیس هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل در پایان گفت: تلاش برای خطوط اعتبارات بانکی بین ایران و برزیل باید صورت بگیرد. درست است که دو بانک برزیلی با ما همکاری دارند اما این بانک‌ها به نفع ما عمل نمی‌کنند و سود بیش از 2 درصد از ما دریافت می‌کنند. این در حالی است که در بسیاری از مراودات تجاری، بازرگان 2 تا یک درصد سود عایدش می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز