خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول مطرح کرد؛

تخصیص دوهزار هکتار کشت گلخانه‌ای برای بازار روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۵۴۲

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان خاطر نشان کرد: 2 هزار هکتار کشت گلخانه‌ای برای بازار روسیه و اوراسیا در استان گلستان تخصیص داده شده است.

مختار مهاجر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به ظرفیت های استان گلستان در کشت محصولات گلخانه‌ای، گفت: شرایط برای کشت گیاهان گلخانه‌ای مناسب است و در باند شمالی استان حدود 280 روز آفتابی داریم و شدت نور خورشید طبق مطالعاتی که انجام شده برای کشت گیاهان گلخانه‌ای مناسب است.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است که در حدود 500 هکتار کشت گلخانه‌ای صورت بگیرد که هم اکنون 100 هکتار آن به تولید رسیده است و محصولات حاصل از آن صادر می شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 20 درصد تولیدات گلخانه‌ای در کشور مصرف می‌شوند، گفت:  کشاورزان حداقل سموم شیمیایی را در تولید محصولات به کار می‌برند از این رو ما شاهد مرجوع شدن هیچیک از محصولات کشاورزی در استان گلستان نبودیم.

وی با بیان اینکه 2 هزار هکتار کشت گلخانه‌ای برای بازار روسیه و اوراسیا در استان گلستان تخصیص داده شده است، افزود: برای 500 هکتار پرونده سازی کرده‌ایم و مجوزهای لازم صادر شده است. 10 مجتمع گلخانه‌ای 10 هکتاری توسط بخش خصوصی در حال راه اندازی است که از تبصره 19 سال گذشته برای تامین زیرساخت استفاده و یارانه‌های لازم برای احداث این مجتمع‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تولید گلخانه‌ای بذرهای سبزی و صیفی‌جات، افزود: با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء فاز یک در جنوب احداث شده است و رایزنی کرده‌ایم که فاز دوم در استان ما اجرا شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی استان ارقام متفاوت بذرهای گوجه فرنگی و فلفل را تولید می‌کند. دورنمایی صادرات محصولات کشاورزی صادراتی در استان گلستان برای بازار روسیه و اوراسیا ظرفیت خوبی است و به برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز