خبرگزاری کار ایران

تمام واحدهای برق‌آبی کشور تا پایان سال آماده ورود به مدار تولید می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۲۱۹

معاون تلفیق و تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: از مجموع 12 هزار و 187 مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق‌آبی، تعمیرات دوره‌ای 55 درصد آنها به پایان رسیده و 45 درصد باقیمانده نیز تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شوند.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "محمد حاج‌رسولی‌ها" با اشاره به اینکه مجموع واحدهای نیروگاهی برق‌آبی کشور 132 واحد به ظرفیت 12 هزار و 187 مگاوات است، افزود: تاکنون تعمیرات دوره‌ای 97 واحد به ظرفیت شش هزار و 642 مگاوات به اتمام رسیده و برای پیک بار سال 1401 آماده بهره‌برداری هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 23 واحد به ظرفیت سه هزار و 683 مگاوات در دست تعمیر قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود تا آخر بهمن ماه، آماده بهره‌برداری شده و تعمیرات دوره‌ای 10 واحد دیگر نیز به ظرفیت یک‌هزار و 836 مگاوات از ابتدای اسفند تا پایان سال آماده ورود به مدار تولید می‌شوند.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به وضعیت تولید نیروگاه‌های برق‌آبی از ابتدای سال تاکنون، اظهار کرد: میزان تولید نیروگاه‌های برق‌آبی 10 هزار و 463 گیگاوات ساعت بوده که نیروگاه گتوند با یک‌هزار و 980 گیگاوات، مسجدسلیمان یک‌هزار و 769 گیگاوات و نیروگاه عباسپور نیز با یک‌هزار و 586 گیگاوات ساعت در رتبه‌های اول تا سوم تولید برق از ابتدای سال تاکنون قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز