خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد در روسیه:

برای تامین مالی تکمیل راه‌آهن رشت- آستارا و تامین ۲۰۰۰ لوکومتیو با روس‌‌ها توافق کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۲۰۶

وزیر اقتصاد اظهار داشت: در این جلسات دستاوردهای خوبی در تعاملات حوزه بالا دستی نفت و پتروپالایشگاه‌ها برقرار شد و در جلسه‌ای که با وزیر اقتصاد روسیه داشتم درباره 5 میلیارد دلار خط اعتباری به توافقاتی رسیدیم.

به گزارش ایلنا، احسان خاندوزی  درباره رایزنی با روسیه در زمینه تعاملات بانکی و ارزی اظهار داشت: با توجه به راهبردی بودن روابط ایران و روسیه یکی از محورهای مهم دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم احیای این ظرفیت بود که در راستای افزایش اثرگذاری سفر رییس جمهوری به روسیه، اینجانب و وزیر نفت روز گذشته جلسات مقدماتی را با همتایان روسی خود داشتیم.

وی ادامه داد: در این جلسات دستاوردهای خوبی در تعاملات حوزه بالا دستی نفت و پتروپالایشگاه‌ها برقرار شد و در جلسه‌ای که با وزیر اقتصاد روسیه داشتم درباره 5 میلیارد دلار خط اعتباری به توافقاتی رسیدیم. از این خط اعتباری دو پروژه قطعی و شروع به کار کرده بود؛ پروژه‌های نیروگاه سیریک و خط آهن اینچه برون از پروژه‌های این خط اعتباری هستند، اما سرعت تحولات هر دو بسیار کم و در حد انتظار نبود. از این رو قرار بر این شد که سرعت این دو پروژه افزایش یابد و تسهیل شود.

وزیر اقتصاد گفت: از محل خط اعتباری 5 میلیارد دلار قرار بر این شد که سه پروژه نیروگاهی دیگر  نهایی شود همچنین تکمیل خط آهن راهبردی شمال به جنوب در مسیر رشت- آستارا به لیست پروژه‌های این خط اعتباری اضافه و  همچنین با جلسات مدیرعامل شرکت راه‌اهن ایران و طرف روسی برای تامین 2000 لوکوموتیو از طریق این خط اعتباری توافق شد.   

خاندوزی با بیان اینکه از دیگر موضوعات جلسات بنده با همتای روسی خود تسهیل روابط بانکی و ارزی بود، ادامه داد: روز گذشته با تجار ایرانی فعال در حوزه روسیه جلسه‌ای داشتم که نکات و نقطه نظرات تجار ایرانی را با وزیر اقتصاد روسیه مطرح کردم و امیدوارم با سفر رییسی جمهوری کشورمان و ادامه تعاملات بانکی و ارزی، گشایش‌هایی در این حوزه ایجاد شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز