خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج اصناف در گفت‌وگو با ایلنا:

جزییات ورود بسیج به نظارت کالاهای کشاورزی/ هدف ما مزاحمت برای تولید نیست/ در توزیع هوشمند کالاهای اساسی هم کمک می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۲۲۸

رئیس سازمان بسیج اصناف خاطر نشان کرد: ما نمی‌خواهیم برای تولیدکنندگان داخلی مزاحمت ایجاد کنیم به عنوان مثال ما بررسی می‌کنیم که نهاده‌های دامی آیا به دست تولید‌کنندگان واقعی دام و طیور می‌رسد یا دلال‌ها منتفع می‌شود، ما تلاش‌ داریم دستان دلال‌ها در شبکه تولید و توزیع کشور قطع کنیم.

غلامرضا حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، پیرامون نقش بسیج در نظارت بر قیمت‌گذاری کالاهای اساسی، گفت: دولت جدید از سازمان بسیج درخواست کرده است که از نیروهای خود برای کنترل قیمت‌ها، مبارزه با گرانفروشی‌ها و نظارت و بازرسی بر بازار استفاده کند.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای فی مابین رییس سازمان بسیج با معاون اول رییس جمهور، گفت: این تفاهم نامه چند نکته مهم دارد و آن این است که بسیج می‌خواهد از ظرفیت‌های مردمی برای پیشبرد کارها و رفع موانع استفاده کند. ما تلاش داریم همان اقداماتی که سازمان بسیج برای کنترل بیماری کرونا انجام داد را در بحث قیمت‌گذاری کالاهای اساسی تکرار کنیم. باید بگویم کمک‌هایی بسیج به خانواده‌های آسیب دیده از این بیماری قابل توجه بود.

حسن پور با اشاره به مدت زمان کوتاه ورود سازمان بسیج به بحث نظارت بر قیمت‌گذاری کالاهای اساسی، خاطر نشان کرد: در همین زمان کوتاه ما توانستیم به موفقیت‌های قابل توجهی دست بیابد. باید بگویم که ما تلاش داریم نظارت بر بازار و اصناف با توجه به ظرفیت‌های مردمی، صورت بگیرد. به این معنا که ما از اتحادیه‌های صنفی، اتاق‌های اصناف ایران و تهران و دیگر فعالان در این حوزه درخواست کردیم که به صحنه بیایند تا بتوانیم نظارت‌ها را از مبدا و مصرف دنبال کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: عمده مشکل ما گرانی است از این‌رو نظارت‌ها را گمرکات، وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های که مسئولیت دارند آغاز کردیم. به نظر می‌رسد که باید نظارت‌ها را در مبدا بیشتر کنیم و چندان بر روی فعالیت در واحدهای خرده‌فروشی متمرکز نشده‌ایم چراکه بر این باوریم که باید مشکلات را  از سر منشا حل کرد.

این مسئول بسیج اصناف با بیان اینکه تمرکز سازمان بسیج بر روی کالاهای اساسی کشاورزی محور است، تصریح کرد: دولت هم از ما تقاضا داشت که ما بر کالاهای اساسی پرمصرف مردم متمرکز شویم و قیمت این اقلام را کنترل و نظارت کنیم به عبارت دیگر ما باید بر روی قیمت کالاهایی که با تغذیه و خوراک مردم سر و کار دارند متمرکز شویم .

حسن‌پور با بیان اینکه بیشترین تعامل سازمان بسیج با وزارت کشاورزی است، گفت: تعدادی از نیروهای ما در این زمینه در حال آموزش هستند. ما نمی‌خواهیم برای تولیدکنندگان داخلی مزاحمت ایجاد کنیم به عنوان مثال ما بررسی می‌کنیم که نهاده‌های دامی آیا به دست تولید‌کنندگان واقعی دام و طیور می‌رسد یا دلال‌ها این وسط منتفع می‌شود ما تلاش‌ داریم دستان دلال‌ها در شبکه تولید و توزیع کشور قطع کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سازمان بسیج تلاش دارد در بحث توزیع هوشمند کالای اساسی نیز به وزارت کشاورزی کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز