خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

از ابتدای مهر ۵.۱۴ میلیارد متر مکعب آب وارد سدهای کشور شد/ مخازن تهران امسال فقط ۱۸ درصد پرشدگی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۰۹۵

مدیر کل دفتر اطلاعات و داده‌های آبی شرکت مدیریت منابع آب گفت: در استان­‌های خوزستان و تهران، میزان پرشدگی متوسط مخازن طی سال آبی جاری به ترتیب در حدود 42 درصد و 18درصد است.

فیروز قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت ذخایر آب سدهای کشور اظهار داشت: طی 101 روز از سال آبی، سال آبی 1401-1400 تا 11 دی ماه میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور حدود 18.72 میلیارد متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته 30 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: بررسی وضعیت سدهای کشور نشان می‌دهد، میزان کل حجم ورودی به سدهای کشور از ابتدای مهرماه تا تاریخ 11 دی ماه معادل  5.14 میلیارد متر مکعب است. 

مدیر کل دفتر اطلاعات و داده‌های آبی شرکت مدیریت منابع آب تاکید کرد: ورودی آب به سدهای کشور همچنان نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد کاهش دارد.

وی گفت: میزان پرشدگی سدهای زاینده‌رود، شمیل و نیان و سفید‌رود در شرایط فعلی حدود 13 تا 22 درصد و میزان پرشدگی سد کوثر در حدود 77 درصد است.

قاسم‌زاده همچنین بیان داشت: در استان­‌های خوزستان و تهران، میزان پرشدگی متوسط مخازن طی سال آبی جاری به ترتیب در حدود 42 درصد و 18درصد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز