خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تحقق صادرات ۱.۲ میلیون بشکه‌ای نفت منوط به حل مسائل سیاسی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۸۲۸

یک عضو سابق کمیسیون انرژی گفت: محقق شدن بخشی از این اهداف مرتبط به مباحث سیاسی است اگر حل شود قطعا توان تولید و صادرات ما به مراتب بیش از این است و می‌توانیم بالغ بر 2.6 میلیون بشکه نفت و کاندنسیت صادر کنیم.

اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره تحقق صادرات 1.2 میلیون بشکه‌ای نفت در لایحه بودجه 1401 اظهار داشت: اکنون بر اساس اخبار غیررسمی صادرات افزایش یافته بنابراین در لایحه بودجه میزان تولید و نرخ دلار را دو برابر سال قبل در نظر گرفته‌اند، یعنی نرخ دلار 23 هزار تومان و قیمت نفت را هم بین 55 تا 60 دلار در نظر گرفته‌اند، در حالی که قبلا این ارقام برای دلار و نفت 13 هزار تومان و 45 تا 50 دلار بوده است. 

وی افزود: محقق شدن بخشی از این اهداف مرتبط به مباحث سیاسی است اگر حل شود قطعا توان تولید و صادرات ما به مراتب بیش از این است و می‌توانیم بالغ بر 2.6 میلیون بشکه نفت و کاندنسیت صادر کنیم. 

این عضو سابق کمیسیون انرژی تاکید کرد: اگر مسائل سیاسی و تحریم‌ها حل نشود مشکل خواهیم داشت، مضافا اینکه هزینه‌های صادرات هم سنگین‌تر می‌شود. 

وی یادآور شد: دور زدن تحریم به معنای این است که برای فروش نفت باید هزینه بیشتری پرداخت کنیم ضمن اینکه برخی کشورها تحت ‌تاثیر تصمیمات امریکا قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز