خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بورس در گفت‌وگو با ایلنا:

بورس کالای مشترک ایران و سوریه راه‌اندازی می‌شود/ تاسیس دفتر بورس کالای ایران در دمشق

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۹۴۶

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: طبق مذاکرات انجام شده قرار است بورس کالای مشترک ایران و سوریه با همکاری مراجع ذیربط در دو کشور تاسیس و راه اندازی شود.

مجید عشقی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به جزییات همکاری بورس ایران و سوریه اظهار داشت: همکاری بازار سرمایه ایران و سوریه پس از امضای موافقت‌نامه دوجانبه میان سازمان بورس و اوراق بهادار و نهاد ناظر بازار سرمایه سوریه (SCFMS) در اردیبهشت ماه 1394 در تهران وارد سطح جدیدی شد.

وی با بیان اینکه در جریانی مذاکراتی که میان نهادهای ناظر دو کشور صورت گرفت نقشه راه همکاری‌های بازار سرمایه دو کشور ترسیم شد، گفت: به دنبال تصویب این نقشه راه و در راستای اجرایی کردن آن جلسات متعددی در تهران و دمشق میان ارکان بازار سرمایه کشورمان از جمله توسط فرابورس و بورس کالا با نهاد ناظر بازار سرمایه سوریه و بورس دمشق و همچنین مقامات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی آن کشور انجام شد. 

رییس سازمان بورس ادامه داد: این تعاملات در یکسال گذشته به حدی از اهمیت رسید که منجر به تأسیس دفتر شرکت بورس کالای ایران در دمشق شده که به عنوان مرکز هماهنگ‌کننده فعالیت‌های بازار سرمایه دو کشور عمل می‌کند.

وی افزود: همچنین آخرین تحول در این خصوص، نشست رییس کمیسیون اقتصادی مجلس کشورمان به همراه «سید لفته احمدنژاد» عضو دیگر این کمیسیون با «عابد فضیله» رییس نهاد ناظر بازار سرمایه سوریه و «عبدالرزاق قاسم» رییس بورس دمشق در جریان سفر وزیر صمت و هیات همراه به سوریه است که در آن موضوعات متعدد در دستور کار بازارهای سرمایه دو کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت که در ادامه این گفتگوها مقرر شد بورس کالای مشترک ایران و سوریه با همکاری مراجع ذیربط در دو کشور تاسیس و راه اندازی شود.

عشقی تاکید کرد: هم اکنون ۳۰ شرکت در بورس اوراق بهادار سوریه فعالیت دارند، و حضور شرکت‌های ایرانی موجب عمیق شدن بازار سرمایه سوریه و همچنین کمک به فعالیت تولیدی این کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز