خبرگزاری کار ایران

بودجه با فرض ادامه تحریم ها بسته شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۶۲۴

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ با فرض ادامه تحریم ها بسته شده، از ابتدا هم دولت گفته بود برای اقتصاد برنامه دارد و سفره مردم را به مذاکرات گره نخواهد زد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان برنامه و بودجه، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشستی با حضور وزیر امور خارجه و جمعی از معاونان این وزارتخانه گفت:‌ بودجه سال آینده بر مبنای سند آمایش تدوین شده از این رو ظرفیت های داخلی هر استان تا سطح شهرستان تعیین و سهم هر یک از این مناطق در رشد اقتصادی استان و کشور مشخص شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اهمیت شهرهای مرزی گفت: اولویت دولت سیزدهم افزایش تعاملات با کشورهای همسایه و منطقه است و در این راستا در برنامه های این سازمان شهرهای مرزی مورد توجه قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه لایجه بودجه ۱۴۰۱ با فرض ادامه تحریم ها بسته شده است تاکید کرد: ما از لغو تحریم ها و استیفای حقوق ملت استقبال می کنیم، اما با توجه سوابق کشورهای غربی دوباره کشور را هشت سال معطل مذاکرات نمی کنیم تا سفره مردم بیش از این آسیب نبیند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: اگر در کشور تورم کنترل شود و فضای کار برای مردم فراهم گردد، قطعا گره های اقتصادی باز خواهند شد، در بودجه سال آینده رشد اقتصادی ۸ درصدی با فرض ادامه تحریم ها دیده شده است. این هدف با توجه به کنترل کرونا و رکود ناشی از عملکرد دولت قبل واقع بینانه است.

لغو عملی تحریم ها؛ هدف مذاکرات جدید

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشور نیز در این نشست با حمایت از اصلاح ساختار بودجه، گفت: تنها در صد روزه اول دولت سیزدهم با مبنا قرار گرفتن سیاست همسایگی اتفاقات خوبی افتاده است. هم در حوزه پیوستن ایران به شانگهای و هم اجلاس اخیر اکو که شاهد امضای قرارداد مهم گازی بودیم.

وی افزود: اقتصاد یکی از ماموریت های ویژه وزارت خارجه است و در قالب همکاری های منطقه ای و پیمان های مختلف درصدد تسهیل تجارت و افزایش صادرات ایران هستیم.

وزیر امور خارجه در مورد برجام هم تاکید کرد: همانطور که قبلا هم از سوی ایران گفته شده ما با حسن نیت و جدیت وارد مذاکرات شده ایم اما به شرط آنکه نتیجه لغوعملی همه تحریم ها باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز