خبرگزاری کار ایران

افزایش ۳۳ درصدی عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه های رسمی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۰۴۸

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در مهر ۱۴۰۰ با ماه مشابه سال ۱۳۹۹ نشان‌ دهنده افزایش ۳۳ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز آمار ایران، بر اساس آمارگیری این مرکز، وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مهر ۱۴۰۰ جمعاً ۵۲.۸۰۰ تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ۲۸.۲۳۲ تن، ۵۳.۳ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۲۰.۱۸۹ تن، بز و بزغاله با ۳.۴۴۰ تن، و سایر انواع دام با ۹۳۹ تن، به‌ترتیب ۳۸.۲ درصد و ۱.۸ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در مهر ۱۴۰۰ با ماه مشابه سال ۱۳۹۹ نشان‌دهنده افزایش ۳۳ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در مهر ۱۴۰۰ نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ برای گوسفند و بره ۵۰ درصد، برای بز و بزغاله ۱۶ درصد، برای گاو و گوساله ۲۶ درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ۳۳ درصد افزایش، و برای شتر و بچه‌شتر ۲ درصد کاهش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مهر ۱۴۰۰ نسبت به ماه قبل (شهریور) در حدود ۵.۵ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز