خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:‌

هفت سال با شهید سلیمانی در محور مقاومت همراه بودم / طرح جامع حمل و نقل به زودی به دولت ارائه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۲۱۹

وزیر را و شرسازی اظهار داشت: ساخت چهار میلیونی واحد مسکونی در چهار سال برای محرومان را کسی قبول ندارد و امروز شاهد آن هستیم که ساخت مسکن مهر پس از 14 سال هنوز ادامه دارد و 240 هزار واحد مسکونی همچنان باقی مانده است اما ما در سال اول، دو میلیون واحد مسکونی را آغاز می‌کنیم و همچنین پس از یک و نیم سال ساخت دو میلیون دیگر شروع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا رستم قاسمی در مراسم بزرگداشت هفته بسیج اظهار داشت: از دو و نیم ماه گذشته که کار در وزارت راه و شهرسازی را آغاز کردم آنقدر با پیچیدگی‌های مختلف مواجه بودم و جلسات متعدد به طور مستمر ادامه داشت که روزانه تنها دو ساعت در وزارت راه و شهرسازی حضور دارم.

وی ادامه داد: هفت سال با شهید سلیمانی در محور مقاومت همراه بودم و کار کردم و شاهد ایثارگری‌ها بودم اینکه چطور در صحرای غربت برای دفاع از حرمین آمدند و تلاش کردند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: شاید کمتر کسی مهندس ابومهدی را بشناسد. وی در دوره آغاز جنگ تحمیلی ایران فارغ التحصیل عراق بود که در آن زمان از عراق فرار کرد و به ایران آمد تا در جنگ همراه با ایرانی‌ها باشد و از همان زمان دوست و برادر شهید سلیمانی بود.

وی با بیان اینکه امروز در شرایط اقتصادی خوبی قرار نداریم گفت: تحت تحریم‌های سختی هستیم اما هم‌چنانکه در گذشته توانستیم از تحریم‌ها عبور کنیم این بار هم می‌توانیم. در آن زمان که در وزارت نفت حضور داشتم در روزهای ابتدای اعمال تحریم‌ها، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد تحریم‌های فلج کننده علیه ایران آغاز شد هر چند که با شرایط سخت عدم افروش نفت تحریم‌های بانکی و ... مواجه بودیم نزد رهبری رفتیم و گزارشی از شرایط دادیم و ایشان گفتند بندهای کفشان را محکم ببندید تا از این شرایط سخت عبور کنیم.

قاسمی تاکید کرد: دیدیم که در شروع مذاکرات هسته‌ای آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها دیگر برای ایران اثر ندارد.

وی با بیان اینکه سال‌ها شاهد موضوعات سری و محرمانه کشور بود گفت: ‌با همین تصمیمات توانستیم از تحریم‌ها عبور کنیم.

وی با بیان اینکه پیش از این با وزارت راه و شهرسازی آشنا نبودم ادامه داد: امروز از نزدیک با مشکلات حمل و نقل کشور مواجهم و در حال حاضر با 30 هزار راهدار نیاز به امکانات و تجهیزات حمل و نقل داریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات موجود در صنعت حمل و نقل اظهار  داشت: طرح جامع حمل و نقل به زودی آماده و به دولت ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: ساخت چهار میلیونی واحد مسکونی در چهار سال برای محرومان را کسی قبول ندارد و امروز شاهد آن هستیم که ساخت مسکن مهر پس از 14 سال هنوز ادامه دارد و 240 هزار واحد مسکونی همچنان باقی مانده است اما ما در سال اول، دو میلیون واحد مسکونی را آغاز می‌کنیم و همچنین پس از یک و نیم سال ساخت دو میلیون دیگر شروع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز