خبرگزاری کار ایران

چهارمین دبیرکلی جی‌ئی‌سی‌اف به الجزایر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۷۳۸

کرسی دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) به محمدحامل نامزد معرفی شده الجزایر رسید.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز در بیست و سومین نشست خود که امروز (سه‌شنبه، ۲۵ آبان‌ماه) برگزار شد بر سر انتخاب محمد حامل به‌عنوان چهارمین دبیرکل این مجمع به اجماع رسیدند.

کاندیدای ۶۴ ساله الجزایر برای احراز پست دبیرکلی ۳۹ سال تجربه فعالیت در حوزه‌های مختلف دنیای انرژی دارد. وی با مدرک مهندسی معدن و اقتصاد هم‌اکنون مشاور ارشد محمد عرقاب، وزیر انرژی الجزایر است، بیش از پنج سال فعالیت به‌عنوان مشاور ارشد دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و هفت سال حضور در سمت ریاست دپارتمان مطالعات انرژی اوپک در سوابقش به چشم می‌خورد.

محمد حامل اول ژانویه سال ۲۰۲۲ کار خود را به‌عنوان چهارمین دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز آغاز می‌کند.

دبیرکل، مسئول اصلی دبیرخانه و نماینده قانونی مجمع به‌شمار می‌آید. در این مقام، دبیرکل در چارچوب دستورعمل‌های هیئت عامل و اساسنامه جی‌ئی‌سی‌اف، اختیار انجام کارکردهای مدیریتی را دارد و در برابر هیئت عامل و نشست وزیران، پاسخگو و مسئول است.

مجمع کشورهای صادرکننده گاز تاکنون ۶ دوره دبیرکلی را پشت سر گذاشته که چهار دوره دو ساله (هشت سال) روسیه و دو دوره دو ساله (چهار سال) ایران عهده‌دار این سمت بوده‌اند. لئونید بوخانوفسکی (روسیه) نخستین دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف، محمدحسین عادلی (ایران) دومین و یوری سنتورین (سومین) سه چهره‌ای بودند که در مدت ۱۲ سال عهده‌دار پست دبیرکل بودند.

اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز ۴۴ درصد از تولید گاز جهان، ۶۷ درصد از ذخایر گازی جهان، ۶۴ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ۶۶ درصد از تجارت گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) را در اختیار دارند.

کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، ١۱ عضو اصلی جی‌ئی‌سی‌اف هستند و مالزی، نروژ، عراق، پرو و آذربایجان و امارات به‌عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز