خبرگزاری کار ایران

بیش از ۱۷ میلی‌متر بارش در استان تهران ثبت شد/ ضرورت صرفه‌جویی شهروندان در مصرف آب

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۱۹۰

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران از ثبت 17.9 میلی‌متر بارش از 13 تا 15 آبان سال جاری در استان تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "محمدرضا خانیکی" با بیان این مطلب اظهار کرد: سامانه بارشی نیمه آبان ماه، طی استمرار سه روزه خود از 13 تا 15 آبان سال جاری با 17.9 میلی‌متر بارندگی، برای نخستین بار از ابتدای سال آبی تاکنون، وضعیت بارندگی متوسط بلندمدت را با 2.2 درصد و نسبت به متوسط بلندمدت آبان ماه با 42 درصد افزایش مواجه کرد.

خانیکی با بیان اینکه تمرکز حداکثر این سامانه بارش بر حوضه‌های آبریز شمال شهر تهران و جنوب غرب استان بود، افزود: ایستگاه امامزاده داود با 65.5، ایستگاه سنگان با 52.7، رندان با 43.8 و کشار با 57.3 میلی‌متر در حوضه آبریز رودخانه کن و کلکچال با 69.4 میلی‌متر در شمال شهر تهران و ایستگاه‌های پرند 64.6، اختر آباد 54.4 در جنوب غرب استان، بیشترین سهم بارش‌ها را به خود اختصاص دادند. میزان ریزش‌های ثبت شده در حوضه آبریز سد طالقان و امیرکبیر نیز قابل توجه بوده، به گونه‌ای که در ایستگاه‌های آرموت 43.9 و سیرا 25 میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه متوسط ریزش‌های جوی بلندمدت آبان ماه 32.5 میلی‌متر و میزان تجمعی بلندمدت مهر تا پایان آبان ماه 42.1 میلی‌متر است، افزود: اگر چه وضعیت ریزش‌های منتهی به نیمه آبان ماه، فعلاً تراز بارندگی استان را مثبت کرده است، اما در صورت عدم ورود سامانه‌های بارشی در ادامه این ماه دوباره با تراز منفی بارندگی‌ها مواجه خواهیم شد، لذا صرفه‌جویی و رعایت مصرف بهینه آب توسط شهروندان ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز