خبرگزاری کار ایران

مردم مراقب پیامک‌های جعلی «سهمیه سوخت جبرانی» باشند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۳۵۸

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی طی اطلاعیه‌ای درباره سواستفاده از اطلاعات محرمانه بانکی و شخصی افراد با ارسال لینک‌های جعلی برای ثبت‌نام سهمیه سوخت جبرانی هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، در متن این اطلاعیه آمده است: «همزمان با اعلام وزیر نفت مبنی بر تخصیص سهمیه ویژه سوخت جبرانی به مالکان خودروها و متورسیکلت‌ها، افرادی با ارسال پیامک و اخبار جعلی، مردم را به سایت‌ها و لینک‌های جعلی برای ثبت نام سهمیه سوخت جبرانی هدایت می‌کنند و از این طریق اطلاعات محرمانه بانکی و شخصی افراد را به سرقت می‌برند.

بنا بر اخبار دریافتی، در این روش، کلاهبرداران لینکی را به صورت پیامک برای شهروندان ارسال می‌کنند و از کاربر درخواست کرده برای دریافت سهمیه سوخت جبرانی به لینک موجود در پیامک مراجعه کنند و پس از آن افراد به سایت‌های فیشینگ هدایت شده و مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر هوشیاری مردم نسبت به ترفندها و تکنیک های پیامکی کلاهبرداران، اعلام می کند: اطلاع‌رسانی لازم و جامع درباره تخصیص سهمیه سوخت جبرانی به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد و مردم از ورود به سایت‌ها و لینک‌های مشکوک و غیرمعتبر که از طریق پیامک ارسال می‌شود، به جد خودداری کنند.

لازم می دانیم بار دیگر از صبوری اقشار مختلف مردم و همکاری با وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در جریان بحران اخیر در سامانه هوشمند سوخت تقدیر و تشکر کنیم. خوشبختانه امروز با فعالیت جهادی و شبانه روزی کارکنان متعهد و متخصص وزارت نفت در همه جایگاه‌های فعال، امکان استفاده از کارت هوشمند سوخت میسر شده است.» 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز